  • 1. Data: 2005-04-11 15:52:19
    Temat: wspólnota mieszkaniowa
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    czy moze ktos potwierdzic, ze dla powstania wspólnoty mieszkaniowej
    potrzeba, aby ludzi oprócz aktów notarialnych były wpisy do księgi
    wieczystej?

    JerzyR

  • 2. Data: 2005-04-11 16:15:27
    Temat: Re: wspólnota mieszkaniowa
    Od: "User of Internet" <U...@w...pl>

    tak, potrzeba
    tyle tylko, że do wspólnoty mieszkaniowej chołota w tym kraju nie dorosła
    zdecydowanie odradzam!

  • 3. Data: 2005-04-11 16:44:42
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    User of Internet napisał(a):
    > tak, potrzeba
    > tyle tylko, że do wspólnoty mieszkaniowej chołota w tym kraju nie dorosła
    > zdecydowanie odradzam!

    co odradzasz?

    KG

  • 4. Data: 2005-04-11 18:31:41
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > co odradzasz?

    pewnie wspólnote i poleca spółdzielnie z opasłymi prezesami lub dwoma
    zarzadami:)

    JR

  • 5. Data: 2005-04-11 20:29:28
    Od: "RS" <s...@g...pl>

    > tak, potrzeba tyle tylko, że do wspólnoty mieszkaniowej ...

    (?) za fachowca ja tu uchodzić nie śmiem ale chyba jesteś w błędzie, zgodnie
    z ustawą o własności lokali (art. 6) wspólnota powstaje z mocy prawa, w
    chwili gdy następuje wyodrębnienie pierwszego lokalu, który należy do innej
    osoby niż dotychczasowy właściciel nieruchomości. A przeniesienie własności
    następuję z momentem złożenia podpisu przed rejentem na akcie notarialnym.
    Natomiast wpis do księgi wieczystej ma charakter li tylko wyłącznie
    deklaratywny, czyli że bycie lub jego nie bycie nie wpływa na przeniesienie
    własności.

    Wniosek: nie ma konieczności wpisu w księdze wieczystej aby stać się
    członkiem WM lub aby taka WM powstała.

    RS

  • 6. Data: 2005-04-11 20:34:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    RS napisał(a):
> [...]
    > Natomiast wpis do księgi wieczystej ma charakter li tylko wyłącznie
    > deklaratywny, czyli że bycie lub jego nie bycie nie wpływa na przeniesienie

    ale przy wyodrębnieniu lokalu własność powstaje z chwilą wpisu (art.7 ust.2)

    > Wniosek: nie ma konieczności wpisu w księdze wieczystej aby stać się
    > członkiem WM lub aby taka WM powstała.

    wniosek błędny :)

    KG

  • 7. Data: 2005-04-12 05:20:17
    Od: "RS" <s...@g...pl>

    > ale przy wyodrębnieniu lokalu własność powstaje z chwilą wpisu (art.7
    > ust.2)

    naturalnie KAM ma rację -:) sorrki

    RS

  • 8. Data: 2005-04-12 10:34:48
    Od: "User of Internet" <U...@w...pl>

    a na jakiej podstawie Waść Pan snuje takie insynuacje?
    pożyjesz w takiej Wspólnocie z pół roku i będziesz jeszcze marzył o
    spółdzielni

  • 9. Data: 2005-04-12 11:57:38
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <d3g8f3$bcu$1@nemesis.news.tpi.pl>, User of Internet wrote:
    > pożyjesz w takiej Wspólnocie z pół roku i będziesz jeszcze marzył o
    > spółdzielni

    Ale w jakiej Wspólnocie?

    Renata

  • 10. Data: 2005-04-12 23:14:37
    Od: "JerzyR" <j...@k...chip.pl>

    > pożyjesz w takiej Wspólnocie z pół roku i będziesz jeszcze marzył o
    > spółdzielni

    zyję juz 5 lat

    JR