  • 1. Data: 2005-04-11 14:27:46
    Temat: Utylizacja sprzetu - pytanie
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Witam,
    Nie bardzo wiem czy ta grupa bedzie wlasciwa, ale zadnej innej o
    podobnej tematyce nie znalazlem. Otoz interesuje mnie sprawa utylizacji
    sprzetu komputerowego, a konkretnie mozliwosci odkupienia od pewnej
    instytucji wycofanego z uzycia sprzetu. Ksiegowosc z tej instytucji
    twierdzi, ze maja wymog taki sprzet zutylizowac. Czy nie ma zadnej
    mozliwosci odkupienia tego sprzetu od nich? Zaznacze, ze sprzet zostal
    wykreslony z ewidencji, zamortyzowal sie juz w calosci.
    Jesli grupa jest niewlasciwa prosze o skierowanie do wlasciwszej.
    Dziekuje i pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 2. Data: 2005-04-11 18:12:52
    Temat: Re: Utylizacja sprzetu - pytanie
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.wp.pl>

    "GreGo" <n...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > mozliwosci odkupienia tego sprzetu od nich? Zaznacze, ze sprzet zostal
    > wykreslony z ewidencji, zamortyzowal sie juz w calosci.
    Nie wiem dlaczego tak ci powiedzieli. Oczywiscie zawsze jest mozliwosc
    odkupienia takiego sprzetu, albo nawet lepiej - przekazania na darowizne.
    Wiec sprawa powinna wygladac tak: piszesz pisemko do tej firmy ze zwracasz
    sie z prosba o przekazanie na darowizne (lub o odkupienie nieuzywanego
    sprzetu) komputerow/drukarek/monitorow itp. Prosbe swoja motywujesz
    odpowiednio, podpisujesz i nie powinno byc problemu.
    Nasza firma tak wlasnie postepuje bo koszty utylizacji są nie małe. Czyli
    przykladowo jesli mamy kompy ktore nie sa juz uzywane a zagracają
    serwerownie to zarząd firmy woli oddać na darowizny szkołom/przedszkolom lub
    innym potrzebującym niż płacić np 300zł za utylizację. (firma utylizująca
    bierze 2zł/kg).
    Pogadaj w ten sposob z tymi babkami w ksiegowosci :-)

  • 3. Data: 2005-04-11 18:39:26
    Od: GreGo <n...@g...pl>

    Użytkownik Marek Lubiński napisał:

> [...]
    > bierze 2zł/kg).
    > Pogadaj w ten sposob z tymi babkami w ksiegowosci :-)

    Dzieki za odpowiedz. Powiem szczerze, ze ja tez nic z tego nie rozumiem.
    Moze dlatego ze to jest szkola (instytucja publiczna) to ich obowiazuja
    jakies inne przepisy?
    Ech... widac szkoly sa az tak bogate, ze wola zutylizowac i zaplacic za
    to, niz sprzedac i zyskac. Dziwny jest ten swiat... jak spiewal
    nieodzalowany Czeslaw N.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 4. Data: 2005-04-11 18:46:26
    Od: Marek Lubiński <m...@n...spam.wp.pl>

    "GreGo" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Ech... widac szkoly sa az tak bogate, ze wola zutylizowac i zaplacic za
    to, niz sprzedac i zyskac. Dziwny jest ten swiat... jak spiewal
    Nie sądzę żeby obowiązywały szkoły inne przepisy. Generalnie zasada jest
    taka: kupujesz sprzęt, jeśli trzeba wrzucasz w środki trwałe i amortyzujesz.
    Jak się kończy amortyzacja (czyli wartość=0) wtedy robiisz z tym co tylko
    chcesz - możesz oddać, sprzedać, zutylizować. Jedyne czego nie można (chyba)
    to wyrzucić na śmietnik :-)
    Ważne jest żeby dana instytucja miała faktury zakupu tego sprzętu. (no i ty
    musisz mieć firmę, bo osobom fizycznym nie prowadzącym działalności
    faktycznie może być zabronione sprzedawanie/darowanie sprzętu).
    Pozdr.

  • 5. Data: 2005-04-11 21:00:03
    Od: "J&J" <d...@b...com>

    > jakies inne przepisy?
    Jak wiekszosc instytucji panstwowych ;)

    > Nie sądzę żeby obowiązywały szkoły inne przepisy.
    A jednak !!!

> [...]
    > chcesz - możesz oddać, sprzedać, zutylizować. Jedyne czego nie można (chyba)

    Dokladnie

    Pracuje w jednej z tych instytucji i mamy wlasnie problem z pozbyciem sie starego
    sprzetu komputerow, tuszy , tonerow itd.
    Problem w tym, ze obowiazuja przepisy, ktore nakladaja na nas obowiazek utylizacji
    w/w sprzetu.
    No moze nie do konca. Mozemy np. komputery przekazac do szkol itp instytucji ale
    problem zaczyna sie dopiero przy tuszach, tonerach i tasmach do drukarek - tu
    dopiero mamy problem.(chetnie poslucham jak go rozwiazac)
    Fakt jest taki, ze jak mysle w/w wspomniana szkole obowiazuja podobne przepisy jak u
    mnie w firmie, ktore jasno okreslaja komu mozna przkazac taki sprzet. dodam, ze unas
    nie mozemy go sprzedac (np. pracownikom lub poprzez przetarg)

    J&J

  • 6. Data: 2005-04-11 22:18:14
    Od: GreGo <n...@g...pl>

    Użytkownik J&J napisał:

> [...]
    unas nie mozemy go sprzedac (np. pracownikom lub poprzez przetarg)

    A czy moge prosic o wiecej informacji o tych przepisach, jakis link,
    informacje? I jeszcze jedno: komu mozna przekazac taki uzywany sprzet?
    Czy moze byc to np. firma prywatna czy tez musi byc jakas instytucja?
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 7. Data: 2005-04-12 06:46:01
    Od: "J&J" <d...@b...com>

> [...]
    > informacje? I jeszcze jedno: komu mozna przekazac taki uzywany sprzet?
    > Czy moze byc to np. firma prywatna czy tez musi byc jakas instytucja?

    O informacji o tych przepisach musisz poprosic w instytucji z ktorej chcesz ten
    sprzet.
    Sa to wewnetrzne przepisy zazwyczaj ustalane przez ministerstwa (w tym wypadku MEN) w
    oparciu o ogolnie przepisy prawne dotyczace ochrony srodowiska oraz pare innych ;)

    J&J

  • 8. Data: 2005-04-13 09:49:47
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Mon, 11 Apr 2005 20:12:52 +0200, Marek Lubiński napisał(a):

    > Nie wiem dlaczego tak ci powiedzieli. Oczywiscie zawsze jest mozliwosc
    > odkupienia takiego sprzetu, albo nawet lepiej - przekazania na darowizne.

    Może tak być dlatego, że niektóre instytucje... nie mogą mieć dochodu. Po
    postu nie mogą nic sprzedać. Właściwie to może wszyscy mogą sprzedać,
    ale... nie zawsze kasa trafia do nich, więc się nie chcą na darmo
    gimnastykować.

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski

  • 9. Data: 2005-04-13 10:48:45
    Od: GreGo <n...@o...pl>

    Użytkownik Waldemar "Jakec" Bulkowski napisał:
> [...]
    > postu nie mogą nic sprzedać. Właściwie to może wszyscy mogą sprzedać,
    > ale... nie zawsze kasa trafia do nich, więc się nie chcą na darmo

    Wlasnie sie dowiedzialem, ze jednak chyba istnieje taka mozliwosc aby
    sprzedac zamortyzowany i usuniety z ewidencji sprzet. Podobno nalezy go
    sprzedac jako stare komputery po likwidacji i zaksiegowac jako przychod
    operacyjny.
    A co do wystawiania rachunkow przez szkoly to raczej jest to mozliwe.
    Przeciez szkoly wynajmuja np. sale gimnastyczne i wystawiaja z tego
    tytulu rachunki.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 10. Data: 2005-04-13 11:57:50
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Wed, 13 Apr 2005 12:48:45 +0200, GreGo napisał(a):

    > A co do wystawiania rachunkow przez szkoly to raczej jest to mozliwe.
    > Przeciez szkoly wynajmuja np. sale gimnastyczne i wystawiaja z tego
    > tytulu rachunki.

    Dopiero później zauważyłem, że chodzi o szkołę. Oni mogą sprzedać... Ja
    pracuję w takiej firmie, która i owszem, może i mogłaby sprzedać, ale kasa
    idzie do jednostki nadrzędnej - więcej z tym zachodu niż to warte. Staramy
    się przekazać sprzęt inny jednostkom...

    3mcie się.
    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski