    From: "grinder" <s...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wspolne wykorzystanie oprogramowania
    Date: Tue, 2 Nov 2004 16:28:58 +0100

    witam wszystkich

    tytulem wstepu:
    od jakiegos czasu zajmuje sie projektowaniem na potrzeby internetu
    i poligrafii, nie mam jednak zarejestrowanej dzialalnosci gospodarczej
    dlatego tez w wypadku realizacji zlecenia podpisuje umowe o dzielo
    (dodatkowo pracuje tez na pelny etat, ale w charakterze niezwiazanym
    z moim dodatkowym zajeciem)

    ostatnio chcialem nieco rozszerzyc zakres swojej dodatkowej dzialalnosci
    o postprodukcje filmowa, tak sie szczesliwie zlozylo ze spotkalem dawnego
    znajomego ktory wlasnie takimi rzeczami sie zajmuje i z kolei takze chcial
    poszerzyc swoja oferte o uslugi ktorymi zajmuje sie ja

    znajomy ma zarejestrowana jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza,
    obaj posiadamy legalne oprogramowanie na rzeczy ktorymi sie zajmujemy

    a teraz moje pytanie:
    czy istnieje mozliwosc abysmy wspolnie korzystali z calosci naszego
    oprogramowania przy realizacji zlecen, a jesli tak to czy musimy w tym
    celu zalozyc spolke, czy wystarczy aby odbylo sie to na zasadzie uzyczenia
    (i w jaki sposob mozna takie uzyczenie zrealizowac)

    np. ja uzyczam znajomemu licencji na okreslone oprogramowanie
    (bedace w moim posiadaniu i zarejestrowane na mnie jako osobe fizyczna)
    chodzi po prostu o to zeby kazdy z nas nie musial kupowac takich samych
    programow bo to generuje spory koszt i w tej sytuacji wydaje bezsensowne

    jak mozna to najprosciej zrobic dzialajac zgodnie z przepisami
    i czy taka sytuacja jest wogole mozliwa ?

    ps.
    nie wiem czy przedstawilem to wystarczajaco jasno, ale oczywiscie
    doprecyzuje wszytski informacje jesli znajdzie sie ktos kto bedzie tak
    mily i zechce pomoc w rozwiazaniu tego problemu :)

    pozdrowienia, Robert.