  • 1. Data: 2003-04-29 21:11:59
    Temat: wskaźnik GUS zmiany cen budowlano-montażowych
    Od: "Agnieszka" <a...@a...net>

    Witam,
    Mam takie pytanko:
    W 2001 roku kupilismy mieszkanie (spółdzielcze własnościowe, jeżeli to cos
    zmienia).
    Ponieważ jest to mieszkanie w kompleksie budynków, który jeszcze nie został
    ukończony,
    dokumentem potwierdzającym kupno była "UMOWA PRZYRZECZENIA PRZYDZIAŁU
    WŁASNOŚCIOWEGO PRAWA DO LOKALU". Jeden z punktów tej umowy głosi:
    "Wysokość kwot określonych w ust. 1 i 2 <te punkty określają planowany koszt
    metra
    mieszkania oraz wysokość wniesionego wkładu> ulega przeliczeniu wskaźnikiem
    GUS
    zmiany cen robót budowlano-montażowych (tabel 2 - "wskaźnik cen obiektów,
    budynków
    mieszkalnych, wielorodzinnych 5-cio kondygnacyjnych)."

    W marcu tego roku rozliczono koszt inwestycji, okazało się, że trochę
    nadpłaciliśmy.
    ALE kwotę zwrotu policzno:
    ilość_metrów*(to_co_zapłaciliśmy_za_metr - to_co_im_wyszło_z_rozliczenia).

    I tu właśnie mam wątpliwość, czy "to_co_zapłaciliśmy_za_metr" nie powinno
    być
    przemnożone przez ten magiczny wskaźnik GUS? A jeżeli tak, to może ktoś wie
    ile
    ten wskaźnik wynosił i jak policzyć ile zwrotu naprawdę się należy?

    Mam nadzieję, że za bardzo nie zagmatwałam, z góry dziękuję za wszelkie
    wskazówki,
    Agnieszka