  • 1. Data: 2003-12-29 21:15:51
    Temat: wolne soboty 1965 - 1975
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Na jakiej podstawie (ustawa, rozporządzenie, dekret, ...) w latach 1965-1975
    były wyznaczane wolne soboty i gdzie tego szukać?
    Do czego mi to? Rodzic potrzebuje ustalić liczbę przepracowanych godzin w
    poszczególnych miesiącach w tym okresie. Na razie udało mi się znaleźć
    ustawę z 18.01.1951 (wraz ze zmianami z 60 roku) o dniach wolnych
    (wymienione są też niedziele), ale nie ma słowa o sobotach.

    z góry dzięki
    Alek

  • 2. Data: 2003-12-29 22:06:17
    Temat: Re: wolne soboty 1965 - 1975
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Na jakiej podstawie (ustawa, rozporządzenie, dekret, ...) w latach
    1965-1975
    > były wyznaczane wolne soboty i gdzie tego szukać?

    Chyba nie było wolnych sobót :-(, pracowało się tylko dwie godziny krócej.

    pzdr

  • 3. Data: 2003-12-30 09:33:32
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> napisał w wiadomości
    > W soboty pracowało się po 6 godz. Pierwsza wolna
    > sobota była "za Gierka" w 1973 roku w lipcu lub
    > sierpniu. W tym dniu było zorganizowane w Warszawie
    > święto_festyn Trybuny Ludu. (taka gazeta :) )

    A jakaś podstawa prawna tych 6 godzin? A przynajmniej gdzie tego szukać? Bo
    ta ustawa z 1951 tego nie reguluje :(

    pozdrawiam
    Alek

  • 4. Data: 2003-12-30 14:37:36
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    > Użytkownik "Alek" <a...@p...onet.pl> napisał
    > w wiadomości news:bsrh0b$6sl$1@news.onet.pl

    > Nie wiem. To było normalne - sobota od 7:00 do 13:00.
    > Pewnie to było związane z ilością przepracowanych godz.
    > w miesiącu?. Nie pamiętam. (już :) )

    Chodziło chyba o 46-cio godzinny tydzień pracy.

    pzdr

  • 5. Data: 2003-12-30 19:43:12
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Witaj,
    nie znam podstawy prawnej, ale chyba już od 1945 r. w przedsiębiorstwach
    państwowych i zakładach przemysłowych obowiązywał 46-godzinny tydzień pracy:
    5 dni po 8 godzin oraz 6 godzin w sobotę. To był standard i przeważnie nikt
    się nad tym nie zastanawiał.
    W instytucjach państwowych i urzędach (sfera budżetowa) obowiązywał wówczas
    42-godzinny tydzień pracy: po 7 godzin we wszystkie robocze dni tygodnia od
    poniedziałku do soboty.
    Wolne soboty wprowadzano stopniowo, być może, że od 1973 r., najpierw 1 w
    miesiącu, potem 2, 3 i obecnie mamy już wszystkie soboty wolne i rzeszę
    bezrobotnych.

    wa

  • 6. Data: 2003-12-31 11:16:24
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Dzięki wszystkim, znalazłem coś takiego:
    Publikator: Dz.U.1973.29.160
    Rodzaj aktu: Dekret
    Autorzy: Rada Państwa
    Data uchwalenia: 1973-07-14
    Data ogłoszenia: 1973-07-16
    Data wejścia w życie: 1973-07-16
    Tytuł aktu: Dodatkowe dni wolne od pracy

    ale treści na stronach sejmu nie ma :( Mam nadzieję, że to jest to czego
    szukam ;)

    pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku
    Alek