  • From: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wojsko zrobiło mnie w jajo!
    Date: Tue, 12 Mar 2002 16:14:24 +0100

    Kazdy poborowy moze zlozyc wniosek o odroczenie na tzw. wazne sprawy
    osobiste, w trybie art. 39 ust. 3 ustawy o powszechnym obowiazku obrony.
    Musisz jednak pamietac, ze odroczenie to wojskowy komendant uzupelnien moze
    udzielic tylko raz w wymiarze do 12 miesiecy. W tym czasie, jezeli
    podejmiesz studia, bedziesz mógl skorzystac z odroczenia na nauke w szkole
    wyzszej. Pamietaj jednak, ze odroczenie na studia udziela sie na okres
    pobierania nauki, nie dluzej jednak jak do konca roku szkolnego, w którym
    konczysz 27 lat.
    Nie polecam skladania wniosku o sluzbe zastepcza, poniewaz powiatowa komisja
    poborowa czesto odmawia skierowania do niej, a dodatkowo blokujesz sobie
    uregulowanie stosunku sluzby wojskowej do 30 grudnia roku kalendarzowego, w
    którym ukonczysz 28 lat zycia lub do czasu uplywu 36 miesiecy od ukonczenia
    studiów, chyba ze w tym czasie odbedziesz zasadnicza sluzbe wojskowa (12
    miesiecy), przeszkolenie wojskowe (6 miesiecy) lub sluzbe zastepcza (21
    miesiecy).
    Jupraw