  • 11. Data: 2005-05-13 06:08:36
    Temat: Re: wierzytelność naturalna
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Tomasz napisał(a):
    > Czyli jak dobrze z tego rozumiem jest to taki twor, ze jak mi sie
    > wszystkie platnosci przedawnia to za np. 10-15 lat ktos moze jednak sie
    > upomniec o pieniadze i mnie dreczyc o nie (nawet jakbym wszystko
    > oplacil, ale wyrzucil rachunki), ale nie moze pojsc z tym do sadu?

    Może pójść do sądu, co więcej może nawet uzyskać korzystny dla siebie wyrok.
    Sąd nie uwzględnia przedawnienia z urzędu, a jedynie na zgłoszony przez
    pozwanego zarzut.

    KG

  • 12. Data: 2005-05-13 07:23:44
    Od: Milamber <m...@w...pl>

> [...]
    > Sąd nie uwzględnia przedawnienia z urzędu, a jedynie na zgłoszony przez

    A podsumowując oznacza to tyle, że jak spełnisz dobrowolnie przedawnione
    swiadczenie to nie bedziesz mógł żadać jego zwrotu powołując się na
    przedawnienie.

    pozdrawiam
    Radek