  • 1. Data: 2005-12-07 21:14:48
    Temat: wielokrotne oszustwo na mala skale
    Od: reiro <r...@n...email.com>

    Chcialbym spytac, kiedy mozna isc do prokuratury, gdy ktos popelnia
    oszustwo
    na mala skale, ale wielokrotnie. Chodzi o to, ze na aukcji internetowej
    sprzedawca wystawia urzadzenia, ktorych wlasciwosci odbiegaja od aukcji w
    sposob zasadniczy. Chodzi tu o ladowarki do baterii: te z opisu aukcji maja
    same sie wylaczac i przechodzic w stan podladowania po naladowaniu;
    ladowarki
    wysylane przez sprzedawce nie posiadaja takich funkcji a ich pozostawienie
    wlaczonych grozi rozpuszczeniem baterii i samej pewnie ladowarki.

    Ladowarka kosztuje 19,50, ale zostala w sposob niezgodny sprzedana ponad
    300
    osobom. Czy mozna wiec cos z tym zrobic? W moim przyadku kwota na jaka
    zostalem oszukany jest niewielka, jednak sumaryczna strata to juz jakies
    ~6000
    zl.

  • 2. Data: 2005-12-07 21:19:44
    Temat: Re: wielokrotne oszustwo na mala skale
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    przy oszustwie wartosc nie ma znaczenia

  • 3. Data: 2005-12-07 21:33:20
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    reiro napisał(a):

> [...]
    > osobom. Czy mozna wiec cos z tym zrobic? W moim przyadku kwota na jaka
    > zostalem oszukany jest niewielka, jednak sumaryczna strata to juz

    Przy 286 KK nie ma znaczenia kwota. Mozesz zglosic nawet w przypadku
    20zl. Warto jednak dodac, iz oszustwo ma wieksza skale (300 osob).

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 4. Data: 2005-12-07 22:57:31
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    In article <op.s1fmmyk52ys0k8@mazon-31aucytot>, reiro wrote:
> [...]
    > sposob zasadniczy. Chodzi tu o ladowarki do baterii: te z opisu aukcji maja
    > same sie wylaczac i przechodzic w stan podladowania po naladowaniu;

    Poinformowaliście o tym sprzedawcę a on to nadal wystawia w taki sposób?
    Żeby postawić zarzut oszustwa należy wykazać taki zamiar. Jeśli nie
    uprawdopodobnicie jakoś tego zamiaru to sądzę, że całość padnie i
    uzyskacie odpowiedź, że to np. niezgodność z umową i możecie dochodzić
    swoich praw na drodze cywilnej.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2005-12-08 07:05:59
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>

    Użytkownik "reiro" napisał w wiadomości

> [...]
    > osobom. Czy mozna wiec cos z tym zrobic? W moim przyadku kwota na jaka
    > zostalem oszukany jest niewielka, jednak sumaryczna strata to juz jakies

    Jesli chodzi o Allegro, to sprobuj najpierw zglosic sprawe do Administracji
    serwisu. O ile sie nie myle, oni sami takie sprawy zglaszaja gdzie trzeba.

  • 6. Data: 2005-12-08 08:07:45
    Od: "Tomek" <s...@n...pl>

    > Ladowarka kosztuje 19,50, ale zostala w sposob niezgodny sprzedana ponad
    > 300

    Jaka pewność że wszyscy otrzymali taki towar może tylko Ty . Wszyscy
    wystawili negatywy że otrzymali towar niezgodny z opisem ?

    Tomek

  • 7. Data: 2005-12-08 18:45:12
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Poinformowaliście o tym sprzedawcę a on to nadal wystawia w taki sposób?
    > Żeby postawić zarzut oszustwa należy wykazać taki zamiar.

    I to jaki zamiar ! Trzeba wykazac zamiar bezposredni kierunkowy - w takim
    przypadku to niewykonalne.

    Cezar

  • 8. Data: 2005-12-08 19:54:05
    Od: " jb" <j...@g...pl>

    Czemu 20?
    Miałem kiedyś sprawę o wyłudzenie 1 (słownie: jeden) zł.
    Oczywiście umorzona wobec znikomnej szkodliwości społecznej.
    Swoją drogą pieniactwo niektórych nie ma granic...