  • 1. Data: 2004-07-01 22:03:42
    Temat: wiek prokuratorski
    Od: "sojka" <t...@p...onet.pl>

    witam
    czy ktos moze mi powiedziec bo to sie chyba zmienilo jakis czas temu -
    zastrzegam ze pytam z ciekawosci - do jakiego wieku sa pod "ochrona
    prokuratora" mlode kobiety i mlodzi panowie?

    z gory dzieki
    sojka

  • 2. Data: 2004-07-02 00:30:10
    Temat: Re: wiek prokuratorski
    Od: glokers <glokers[no-spam]@poczta.onet.pl>

    sojka wrote:

> [...]
    > zastrzegam ze pytam z ciekawosci - do jakiego wieku sa pod "ochrona
    > prokuratora" mlode kobiety i mlodzi panowie?

    zmieniło się? nie słyszałem nic, art 200 k.k. ciągle mówi o małoletnim
    poniżej lat 15

    http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=file&id=
    WDU19970880553&type=3&name=D19970553Lj.pdf

    klik na powyzszy link i sprawdzic jakby ktos nie wierzyl

  • 3. Data: 2004-07-02 07:03:05
    Od: "Fundacja KIDPROTECT" <f...@k...pl>

    zmiany w kodeksie karnym sa w tej mierze w innym kierunku:

    1. juz nie "kto doprowadza maloletniego do obcowania plciowego", ale "kto
    obcuje plciowo z maloletnim" - istotna zmiana.
    2. kto udostepnia maloletniemu tresci pornograficzne lub rozpowszechnia je w
    sposob umozliwiajacy maloletniemu zapoznanie sie. Ciekawa zmiana, bo
    oznacza, ze de facto mozna by oskarzyc wlascicieli wszystkich stron www dla
    doroslych.
    3. wprowadzenie karalnosci posiadania i przechowywania pornografii
    dzieciecej.
    4. niewielkie zmiany w wymiarach kar.

    Co do wieku - byly dyskusje o tym, by zachowac wiek 15 lat do swiadomego
    podjecia zycia seksualnego (czyli art. 200 par 1), natomiast podniesc do 18
    lat wiek do utrwalania tresci pornograficznych (art. 200 par 2 i art 202)

    Pozdr,
    Kuba
    --
    www.Kidprotect.pl - swiat przyjazny dzieciom