  • 1. Data: 2002-10-18 15:17:52
    Temat: wiek dla poborowych
    Od: "Forum 2" <s...@w...pl>

    hej
    jestem tu nowy i to jest moj pierwszy post
    otoz chcialem zapytac jaki jest maksymalny wiek w ktorym osoba moze zostac
    powolana do obcycia zasadniczej sluzby wojskowej
    oraz czy wojskowa komenda uzupelnien moze powolac do wojska kogos kto w
    danej chwili studiuje

    dzieki
    sirjoker

  • 2. Data: 2002-10-18 16:53:36
    Temat: Re: wiek dla poborowych
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > powolana do obcycia zasadniczej sluzby wojskowej
    > oraz czy wojskowa komenda uzupelnien moze powolac do wojska kogos kto w

    Wiek taki określa ustawa o powszechnym obowiązku obrony RP, która mówi:

    Art. 46. 1. Poborowych niepowołanych do zasadniczej służby wojskowej do dnia 31
    grudnia roku kalendarzowego, w którym ukończyli dwadzieścia cztery lata życia,
    wojskowy komendant uzupełnień przenosi do rezerwy.
    2. Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do poborowych, którzy:
    1)nie mogli być powołani do zasadniczej służby wojskowej w okresie, o
    którym mowa w ust. 1, z powodu odroczenia tej służby (z wybrania na posła lub
    kandydowania do Sejmu) albo z powodu złożenia wniosku o skierowanie do służby
    zastępczej,
    2)z przyczyn niezależnych od organów wojskowych nie mogli być powołani do
    zasadniczej służby wojskowej w terminie określonym w ust. 1 ze względu na:
    a)odbywanie kary pozbawienia wolności,
    b)orzeczenie kary pozbawienia praw publicznych,
    c)czasowe przebywanie za granicą,
    d)niespełnienie wojskowego obowiązku meldunkowego,
    e)niezgłoszenie się do poboru do końca roku kalendarzowego, w którym
    ukończyli dwadzieścia cztery lata życia.
    3. Poborowych, o których mowa w ust. 2, niepowołanych do zasadniczej służby
    wojskowej przenosi się do rezerwy z dniem 31 grudnia roku kalendarzowego, w
    którym ukończyli dwadzieścia osiem lat życia.
    4. Minister Obrony Narodowej może zarządzić przeniesienie części poborowych
    do rezerwy przed ukończeniem przez nich wieku określonego w ust. 1 i 3.

    Terminy powyższe nie dotyczą absolwentów szkół wyższych. Oni podlegają
    powołaniu do odbycia przeszkolenia wojskowego w ciągu 18 miesięcy od dnia, w
    którym stali się absolwentami tych studiów (w sporadycznych przypadkach 36
    miesięcy).

    Jeżeli poborowy studiuje winien złożyć wniosek do wojskowego komendanta
    uzupełnień o udzielenie odroczenia służby wojskowej. Komendant udziela
    odroczenie na okres studiów, ale nie dłużej niż do końca roku szkolnego, w
    którym poborowy kończy 27 lat życia.
    Jeżeli studiujesz i korzystasz z odroczenia nie możesz być powołany.
    ______
    Jupraw

  • 3. Data: 2002-10-18 19:02:55
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Forum 2 wrote:
    > jestem tu nowy i to jest moj pierwszy post
    > otoz chcialem zapytac jaki jest maksymalny wiek w ktorym osoba
    > moze zostac powolana do obcycia zasadniczej sluzby wojskowej

    Do końca roku kalendarzowego, w którym ta osoba kończy 24 lata.
    Jeśli była odraczana ze względu na naukę lub na własną prośbę
    to do końca roku kalendarzowego, w którym kończy 28 lat.

    > oraz czy wojskowa komenda uzupelnien moze powolac do wojska
    > kogos kto w danej chwili studiuje

    Może, ale nie powinna.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 4. Data: 2002-10-20 00:16:07
    Od: "kowalski" <n...@k...net>

    moj przypadek jest taki:
    przez pierwsze 2-3 lata przynosilem im zaswiadczenia o tym ze sie ucze.
    potem przestalem sie uczyc wiec generalnie ich olalem.
    oni mi nie przysylaja zadnych wezwan, a ja nie ide tam samemu
    beda mnie scigac do 24 czy 28 roku?
    bo teoretycznie jakby chcieli to teraz by mnie powolali...

    k.

  • 5. Data: 2002-10-20 10:29:17
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    kowalski wrote:
    [..]
    > beda mnie scigac do 24 czy 28 roku?

    Będą mogli Cię ścigać do końca roku kalendarzowego, w którym
    kończysz 28 lat.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700.htm

  • 6. Data: 2002-10-21 12:40:37
    Od: "Raful" <o...@w...onet.pl>

    z tego co wiem to 27 lat.
    3m się
    raful

  • 7. Data: 2002-10-21 13:52:14
    Od: j...@p...onet.pl

    > z tego co wiem to 27 lat.
    > 3m się
    > raful

    Nikt nie pytał się co wiesz, ale jek jest zgodnie z prawem.