  • 1. Data: 2006-05-17 01:28:10
    Temat: wezwanie na policje - wku
    Od: arek <a...@d...vline.pl>

    witam,
    sytuacja jest taka:
    w ubieglym roku ukonczylem 28 lat - jest to o tyle istotne, ze z dniem
    31.12.2005 powinienem byc z automatu przeniesiony do rezerwy.
    przez kilka lat studiowalem, a po przerwaniu nauki nie odbieralem zadnej
    korespondencji z wku (nie mieszkam w miejscu zameldowania, starzy nigdy
    nie odebrali awiza z woja).
    okolo roku temu u starych byl dzielnicowy z pytaniem co sie ze mna
    dzieje, czy wiedza gdzie przebywam itp. starzy powiedzieli, ze nie ma ze
    mna kontaktu bo wyjechalem itp.
    w ostatnich dniach dostalem wezwanie na komisariat w celu wyjasnienia
    sprawy uchylania sie od woja.
    pytanie - czy jezeli sie zglosze teraz do wku to dostane wpis o
    przeniesieniu do rezerwy?
    co mi grozi w zwiazku ze sprawa na policji?

    pozdrawiam,
    arek

  • 2. Data: 2006-05-17 06:27:10
    Temat: Re: wezwanie na policje - wku
    Od: "Michał" <d...@g...pl>

    > co mi grozi w zwiazku ze sprawa na policji?

    Najlepiej jeśli zgłosisz się i wyjaśnisz całą tą sprawę, możesz przecież
    pisać odwołania i inne takie, wojsko nie ma teraz pieniędzy aby brać
    wszystkich.Jeśli zaniedbasz tą sprawę to możesz mieć problemy.W chwili
    obecnej już masz pewnie wystawiony list gończy.

  • 3. Data: 2006-05-17 06:34:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    arek [###a...@d...vline.pl.###] napisał:

    Po zmianie przepisów nie ma już granicznego wieku, do którego można
    brać do zasadniczej służby wojskowej, to znaczy jest, ale gdzieś tam
    na poziomie 50-ciu lat. Tak więc chowanie głowy w piasek nic nie
    pomoże. Musisz to wyjaśnić. Najlepiej by było w WKU moim zdaniem,
    zanim przypadkowo legitymowany trafisz do aresztu.

  • 4. Data: 2006-05-17 15:07:10
    Od: Pastor Wredman <w...@g...pl>

    On 2006-05-17 03:28:10 +0200, arek <a...@d...vline.pl> said:

    > pytanie - czy jezeli sie zglosze teraz do wku to dostane wpis o
    > przeniesieniu do rezerwy?
    > co mi grozi w zwiazku ze sprawa na policji?

    Osobiście proponuję wyjazd do cywilizowanego kraju gdzie wojsko jest zawodowe.

    --
    wredman

  • 5. Data: 2006-05-17 15:30:38
    Od: "hants" <hants@CUT_ITvp.pl>

    Co tez wielu uczynilo, niemniej zastanawia mnie, czy jesli bede sie
    poslugiwac zagranicznym paszportem w Polsce (nie bede zmienial imienia i
    nazwiska), to w razie przypadkowej kontroli i wydanego listu gonczego za
    'uchylanie sie od odbywania', policja bedzie mogla mnie zatrzymac?

    Pozdro,

  • 6. Data: 2006-05-17 15:31:58
    Od: "::..SKY" <s...@o...pl>

    jesli zrobia ci jednak sprawe w sadzie to tlumacz sie na sprawie tym ze musiales
    utrzymywac jakiegos czlonka rodziny itp. np. konkubina, dziecko, dziadek itp :)
    , i ze nikt inny nie byl stanie jej utrzymywac i dlatego nie stawiles się. /
    uruchom fantazje /. moj szwagier dostal w takiej sprawie "odróbkę". a normalnie
    chyba sie za to dostaje zawiasy z tego co wiem. i tlumaczyl sie wlasnie tak jak
    napisalem.

    a tak mimo wszystko armia z poboru to relikt przeszlosci.
    moim zdaniem powinni juz dawno pobor zlikwidowac.

    nara i pozdrawiam
    ::.. SKY
    gg:2475019

  • 7. Data: 2006-05-17 15:34:03
    Od: s...@o...pl

    te niebieskie ku*** przewaznie sprawdzaja po dacie urodzenia i nazwisku.
    takze na paszporcie one beda takie same mimo innej narodowosci.
    ozen sie wiec i przyjmij nazwisko zony. wtedy bedziesz mial inne nazwisko i
    przypadkowy patrol drogowki nie bedzie stanowil zagrozenia :)

    pozdro

  • 8. Data: 2006-05-17 17:16:08
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@o...pl> napisal(a):
    > a tak mimo wszystko armia z poboru to relikt przeszlosci.
    > moim zdaniem powinni juz dawno pobor zlikwidowac.

    Zwłaszcza że co to za żołnierz wyszkolony w 6 czy 9 miesięcy, podczas
    których myśli jak się z tego wywinąć. Na komandosa za mało, na
    operatora garnizonowej pralni za dużo... Gdyby zlikwidować ten cały
    majdan zwany WKU, a razem z nim pobór, to stykło by kasy na niezły
    kawałek zawodowego wojska, które przynajmniej cokolwiek będzie
    potrafiło. Dzisiaj już przecież nie potrzeba mięsa armatniego, tylko
    dobrze wyszkolonych ludzi, którzy chcą być żołnierzami. Co ciekawe,
    podobno takich ochotników w Polsce jest teraz bardzo wielu - dlaczego
    ich nie biorą w pierwszej kolejności?
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 9. Data: 2006-05-17 17:57:27
    Od: jimmij <j...@j...jj>

    arek <a...@d...vline.pl> writes:

    > witam,
    > sytuacja jest taka:

    Podepnę się ze swoim problemem. Skończyłem rok temu studia i mogę się
    już przenieść do rezerwy (z tego co wiem to po skończeniu wszystkich
    defaultowo przenoszą). Nie mam czasu jednak na odwiedziny wku (mieszkam
    400 km od miejsca zameldowania, gdzie wku mnie sciga). Czy jak juz mnie
    dopadna to moga mi "cos zrobic" za unikanie sluzby, czy po prostu pokaze
    im dyplom i nara?

    --
    jimmij

  • 10. Data: 2006-05-17 20:01:36
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <6...@n...onet.pl>, s...@o...pl
    wrote:

> [...]
    > ozen sie wiec i przyjmij nazwisko zony. wtedy bedziesz mial inne nazwisko i
    > przypadkowy patrol drogowki nie bedzie stanowil zagrozenia :)

    Ja w ogóle nie lubię chodzić do kina. A szczególnie nie chodzę na filmy
    polskie w ogóle...
    Nudzi mnie to po prostu...

    TA