  • 1. Data: 2005-10-04 19:46:32
    Temat: Re: Nierowne warunki wspolpracy
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "grzes" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:pan.2005.10.04.22.34.30.919659@op.pl...

    > (opis sytuacji ponizej) (brak wspolpracy
    > nie wchodzi w rachube to jest monopolista)
    >
    > Fakt autentyczny
    >
    > Zakladam dzialalnosc (posrednictwo)
    > Najwieksza firma z ktora mam wspolpracowac

    To jaki z niej monopolista? Jesli jest najwieksza, to znaczy, ze sa
    mniejsze, a wiec nie jest jedyna.

    > daje mi (3 krotnie) gorsze warunki
    > wspolpracy przez okres trzech miesiecy:

    Gorsze od kogo?

    > Tlumaczac to tym, iz nie jestem sprawdzona
    > firma. (brak wczesniejszej wspolpracy)

    Prawo odgornie wyznacza pewne tresci umow tylko w przypadku niektorych
    prawdziwych monopolistow (energia elektryczna, gaz), wsrod reszty podmiotow
    gospodarczych panuje swoboda umow, co oznacza, ze kazdy Ci moze zaproponowac
    warunki jakie chce (nie lamiace prawa - prawo nie wymaga dawania rownych
    warunkow wszystkim kontrahentom), a Ty masz wolnosc je przyjac i nawiazac
    umowe lub odrzucic te warunki i nie nawiazac umowy, ewentualnie liczac, ze
    odmowa tak zaboli niedoszlego kontrahenta, ze zaoferuje lepsze. Witamy na
    wolnym rynku :)

    I.

  • 2. Data: 2005-10-04 22:04:16
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    grzes wrote:
    > Jakie formy nacisku moge zastosowac wobec
    > firmy z ktora musze wspolpracowac
    > [...]
    > Zakladam dzialalnosc (posrednictwo)
    > Najwieksza firma z ktora mam wspolpracowac

    Kto Ci nakazuje założenie działalności i/lub współpracę w ramach tej
    działalności z daną firmą? Jeśli nikt to pisz "chcę współpracować" a nie
    "muszę".

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2005-10-04 22:34:46
    Temat: Nierowne warunki wspolpracy
    Od: grzes <b...@o...pl>

    Witam grupowiczow

[...]

    1. Wielkosc marzy z posrednictwa.
    2. Wymusza na mnie platnosc gotowka.
    3. Uzaleznia zmiane umowy od obrotu dopiero
    po trzech miesiacach, wspolpracy.

  • 4. Data: 2005-10-04 23:43:09
    Od: grzes <b...@o...pl>

    On Tue, 04 Oct 2005 21:46:32 +0200, Immona wrote:

    > Użytkownik "grzes" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To jaki z niej monopolista? Jesli jest najwieksza, to znaczy, ze sa
    > mniejsze, a wiec nie jest jedyna.

    Ktos kto ma %95 rynku jest monopolista

    (dla microsoftu tez sa mniejsi :)

    > Gorsze od kogo? o

    od innych posredniokow dluzej wspolpracujacych

> [...]
    > odmowa tak zaboli niedoszlego kontrahenta, ze zaoferuje lepsze. Witamy na

    Hi Hi zaboli Pania za biurkiem ze bedzie miala wiecej czasu :)

  • 5. Data: 2005-10-05 13:08:40
    Od: PAweł <pgoralsk@bezspamu_wp.pl>

    Dnia 05-10-2005 o 00:34:46 grzes <b...@o...pl> napisał:

> [...]
    > 3. Uzaleznia zmiane umowy od obrotu dopiero
    > po trzech miesiacach, wspolpracy.
    >
    > Tlumaczac to tym, iz nie jestem sprawdzona

    Nie słuchaj teoretyków-chałupników i skonsultuj swój problem np.
    wykonując telefon do Urzędu Ochrony Konkurencji ...

    --
    Zapamiętane będą słowa i czyny:
    "Polskość to nienormalność -takie skojarzenie narzuca mi się z bolesną

  • 6. Data: 2005-10-06 11:02:35
    Od: Dilbercik <D...@t...com>

    chwila no jak zaczynasz zawsze masz gorsze...
    oni Cie nie znaja
    nie wiedza czy moga zaufac.

    wiec nie dziw sie ze nie daja odroczonych przelewow/lepszych cen/ itp.

    chcesz miec wszystko tak jak ci co od miesiecy dzialaja ? i wyrobili
    sobie juz jakas marke i zaufanie ?

    Michal

  • 7. Data: 2005-10-06 12:25:18
    Od: grzes <b...@o...pl>

    On Wed, 05 Oct 2005 00:04:16 +0200, Paweł Sakowski wrote:

    > Kto Ci nakazuje założenie działalności i/lub współpracę w ramach tej
    > działalności z daną firmą? Jeśli nikt to pisz "chcę współpracować" a nie
    > "muszę".
    Masz racje chce wspolpracowac na rownych zasadach. :)

    dziekuje

  • 8. Data: 2005-10-06 12:26:45
    Od: grzes <b...@o...pl>

    On Wed, 05 Oct 2005 15:08:40 +0200, PAweł wrote:

    > Nie słuchaj teoretyków-chałupników i skonsultuj swój problem np.
    > wykonując telefon do Urzędu Ochrony Konkurencji ...

    Dziekuje
    do tej istytucji zamierzam sie zwrocic :) www.uokik.gov.pl