  • 1. Data: 2005-10-17 19:45:16
    Temat: wezwanie do zapłaty
    Od: "Kamil" <a...@o...pl>

    Witam

    Otrzymałem wezwanie do zapłaty od firmy windykacyjnej na zlecenie operatora
    tv kablowej i internetu, z którego usług zrezygnowałem, głównie z powodu
    braku pracy i pieniędzy . Umowa wygasła 31.05.2005 r.
    Wszystkie faktury zapłaciłem oprócz ostatniej, która przyszła w połowie
    lipca z datą z 4.05.05 na kwotę ok 73 zł. Faktura była ewidentnie wystawiona
    w połowie lipca z datą majową (1,5 miesiąca po rozwiązaniu umowy).
    Poprzednia faktura z końca maja przyszła na poczatku czerwca. Poza tym
    termin płatności upływał dopiero z końcem lipca (ta firma zawsze dawała 14
    dni na zapłate, a tu nagle termin płatności prawei 3 miesiące). Niestety
    udowodnic tego nie jestem w stanie. Faktura na te 73 zł była za rzekome
    ponowne podłączenie. Rzeczywiście było, jesli uwazać za ponowne podłaczenie
    wyłączenie na 7 dni internetu (abonamentu oczywiście nie obnizyli) za
    przesłanie komuś wirusa emailem (do mnie codziennie przychodziły
    zawirusowane emaile od innych uzytkowników).
    Zapłaciłbym to dla swietego spokoju, ale jestem pewien, ze ta fakture
    wystawili dpiero w lipcu, jak zorientowali sie, ze juz nie jestem ich
    abonentem i mozna "za karę" pod ww. pretekstem wyciągnąć jeszcze troche
    kasy.
    Takim sposobem można wystawić wiele faktur po upływie wazności umowy i
    potem żądać zapłaty za nie !

    W związku z tym mam pytanie do osób znających się na windykacji czy firmie
    windykującej będzie sie opłacało odzyskiwac 73 zł?
    W pismie przesłanym zwykłym listem twierdzą, ze kwota jaką egzekwowac będzie
    komornik to 570 zł.

    Kamil

  • 2. Data: 2005-10-18 17:48:40
    Temat: Re: wezwanie do zapłaty
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Masz tu przydatny link. Jezeli odcieli Cie, a w momencie odciecia nie byles
    jeszcze o nim powiadomiony - to naruszyli art 61 par 1 kodeksu cywilnego,
    mowiacy o oswiadczeniach woli (czyli korespondencji), ktorego wymaga
    odciecie z powodu jakiegos tam niby zlamanego regulaminu.

    http://nowemedia.home.pl/nuke/modules.php?name=Conte
    nt&pa=showpage&pid=4

    Pozdrawiam,

    Tiger