  • 1. Data: 2005-03-02 09:00:53
    Temat: Formy działalności gospodarczej
    Od: "Michał \"MishA\" Pabian" <m...@p...onet.pl>

    Dzień dobry !
    Mam taką sytuację, pragnę zalożyć z przyjacielem niewiwlką firmę. Z tego co
    do tej pory sie zorientowałem najlepszym rozwiązaniem jest prowadzenie
    jednoosobowej działalności gospodarczej. Mnie jednak zależy na tym, aby jako
    właściciel irmy występował Pan X i Pan Y. Czy można tego jakos dokonać, bo o
    ile wiem, zarejestrowanie jakiejkolwiek spółki to duż wieksze koszta. Za
    pomoc z góry dziękuję.
    MishA

  • 2. Data: 2005-03-02 11:14:49
    Temat: Re: Formy działalności gospodarczej
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Michał "MishA" Pabian" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:d03vc5$5ee$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dokonać, bo o ile wiem, zarejestrowanie jakiejkolwiek spółki to duż
    > wieksze koszta. Za pomoc z góry dziękuję.
    Na przykład można założyć spółkę cywilną. Koszty rejestracji w ewidencji
    podmiotów gospodarczych są takie same jak przy zgłoszeniu działalności
    jednoosobowej - za każdy wpis 100 zł. W Urzędzie Statystycznym nie płacisz
    nic, a w Urzędzie Skarbowym ewentualnie 157 zł za zgłoszenie spółki do
    podatku VAT (w przyp. dział. jednoosob. koszt taki sam). Zostaje jeszcze
    kwestia podatku PCC od umowy spółki cywilnej (nie pamiętam 1% czy 2% od
    wartości umowy i koszt notariusza, jeśli umowa dotyczy nieruchomości).
    W nazwie spółki musisz umieścić nazwiska wszystkich wspólników - czyli to, o
    co ci chodzi.
    Pozdr. Graszka.

  • 3. Data: 2005-03-02 13:02:54
    Od: Robin <B...@a...pl>

    Użytkownik Graszka napisał:
> [...]
    > W nazwie spółki musisz umieścić nazwiska wszystkich wspólników - czyli to, o

    Spółka Cywilna nie może posiadać wpisu do Ewidencji Działalności
    Gospodarczej. Każdy ze wspólników musi sam posiadać taki wpis na swoje
    nazwisko. Czyli 2 razy 100zł. za wpis.

    Reszta się zgadza.

    Robin (Robert)

  • 4. Data: 2005-03-02 13:12:34
    Od: "Michał \"MishA\" Pabian" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Graszka" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wartości umowy i koszt notariusza, jeśli umowa dotyczy nieruchomości).
    > W nazwie spółki musisz umieścić nazwiska wszystkich wspólników - czyli to,

    Dzięki wielkie, a jak to jest z umową spółki cywilnej (czy też jej
    kodeksem). Umowa jak rozumiem musi byc spisana u notariusza, ale czy sa
    jakieś wymogi prawne co powinna zawierać i czy gdzieś ja trzeba zgłosić, czy
    jest ona tylko dokumentem pomiedzy wspólnikami?
    Pozdr.
    --
    MishA

  • 5. Data: 2005-03-02 14:25:50
    Od: Robin <B...@a...pl>

    Użytkownik Michał "MishA" Pabian napisał:

> [...]
    > jakieś wymogi prawne co powinna zawierać i czy gdzieś ja trzeba zgłosić, czy
    > jest ona tylko dokumentem pomiedzy wspólnikami?

    Jest to tylko umowa pomiędzy wspólnikami. Ale trzeba ją w urzędzie
    rejestrować na odpowiednim druku.
    Umowa nie musi być potwierdzona notarialnie.

    Wystawrczy w google wpisać "spółka cywilna" a wysypie się pełno wzorów umów.

    Robin (Robert)

  • 6. Data: 2005-03-02 18:02:57
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    > Spółka Cywilna nie może posiadać wpisu do Ewidencji Działalności
    > Gospodarczej. Każdy ze wspólników musi sam posiadać taki wpis na swoje
    > nazwisko. Czyli 2 razy 100zł. za wpis.

    Dlatego napisałam:
    " za każdy wpis 100 zł" , majac na myśli wpis każdego wspólnika. Może był to
    trochę nieczytelny skrót myślowy.
    Pozdr. Graszka.

  • 7. Data: 2005-03-02 18:10:01
    Od: "Graszka" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Robin" <B...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Umowa nie musi być potwierdzona notarialnie.
    >
    > Wystawrczy w google wpisać "spółka cywilna" a wysypie się pełno wzorów

    Jest tak jak pisze Robin, z tym, że nic mi nie wiadomo o rejestracji umowy
    gdzieś w urzędzie, a przerabiałam to dwa miesiące temu. Umowa był potrzebna
    (ksero) w Urzędzie Statystycznym (oryginał do wglądu), a w Urzedzie
    Skarbowym do kompletu wszystkich dokumentów tez ksero umowy. Umowa musi być
    potwierdzona notarialnie gdy w grę wchodzi przekazanie nieruchomości.
    Treść umowy wzięłam faktycznie z googli.
    pozdr. Graszka.

  • 8. Data: 2005-03-02 18:35:18
    Od: "Michał \"MishA\" Pabian" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > nieruchomości.
    > Treść umowy wzięłam faktycznie z googli.

    Może zabrzmi to nieco lamersko, ale czy kolejnośc jest taka, ze najpierw ja
    i wspólnik rejestrujemy działalność gospodarczą a potem rejestrujemy sie
    jako spólka, czy dzieje sie to od razu automatycznie w uezędzie ?
    Za wszystkie odpowiedzi (i te wcześniejsze) - wielkie dzieki
    Pozdrawiam.
    --
    Michał