  • 1. Data: 2004-01-06 17:36:18
    Temat: wezwanie do....... listem poleconym
    Od: "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl>

    witam
    czytajac te grupe czasem znajduje rade typu: "listem poleconym wezwij
    sasiada do usuniecia wystajacych na twoja dzialke konarow drzew..."
    A co by bylo, gdyby adresat stwierdzil (np.w sadzie), ze rzeczywiscie kiedys
    dostal list polecony od powoda, ale po otwarciu koperty znalazl tam zyczenia
    swiateczne. ma na to swiadkow, trzech kolegow, ktorzy w tym czasie skladali
    mu wizyte. ;)
    jakie zasady prawne, przepisy regulują tego typu korespondencje?

    dzieki za zaspokojenie mojej ciekawosci
    pozdro

  • 2. Data: 2004-01-06 18:47:56
    Temat: Re: wezwanie do....... listem poleconym
    Od: "Tlumaczenia" <s...@o...pl>

    Użytkownik "xmarcel" <x...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    skladali
    > mu wizyte. ;)
    > jakie zasady prawne, przepisy regulują tego typu korespondencje?

    Ciężar dowodu spoczywa na tym, kto z danego faktu wynosi skutki prawne.
    Oczywiście, ze mogą w kopercie byc zyczenia, ale zwykle sąd uzna fakt
    zawiadomienia za udowodniony po przedstawieniu zwrotki. Sąsiad będzie mógł
    przeprowadzic kontrdowód, a sąd oceni wedle własnego uznania, czy
    zawiadomienie zostało dokonane prawidłowo.
    KS