    From: "Igor" <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: weksel, jak ?
    Date: Sun, 29 Oct 2006 00:01:08 +0200

    > Mam pytanko do szanownych userów. Mianowicie mam dłużnika, na poważną
    > kwotę
    > (pozostało 30.000 zł). Za prolongatę spłaty długu jest on skłonny podpisać
    > weksel i obiecuje całość zwrócić w styczniu 2007 r. Mam blade pojęcie o
    > wekslach, więc prosze o porady, jak go sprządzić, aby ustrzec się
    > ewentualnych kłopotów.

    Mam jeszcze jedną uwagę praktyczną, weksel choć jest traktowany jako
    zabezpieczenie, daje jedynie prostszą i tańszą (1/4 wpisu stosunkoego) drogę
    dochodzenia należności w sądzie. Jak chcesz się zabezpieczyć weź od niego
    oprócz weksla zabezpieczenie rzeczowe (zastw lub przewłaszczenie ruchomości
    np.samochodu albo hipotekę na nieruchomości).A jak nie rzeczowe to zamiast
    weksla niech podpisze akt notarialny i podda się egzekucji na podstawie tego
    aktu (art. 777 kpc). To jest najtańsze i najskuteczniejsze rozwiązanie
    uzyskania tytułu wykonawczego, na podstawie którego później możesz prowadzić
    egzekucje.

    Igor
    www.SerwisPrawa.pl
    Sprawiedliwość idzie za prawem