  • 1. Data: 2002-12-04 12:08:34
    Temat: wazne pytanie
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    Witam

    Czy ja jako pracodawca ponosze odpowiedzialnosc za pracownika ktory bierze
    cos na raty
    wystawiajac mu zaswiadczenie o zarobkach ? tzn w przypadku gdy pracownik nie
    ma za co splacic tych rat
    bo np. zostaje zwolniony

  • 2. Data: 2002-12-04 15:35:53
    Temat: Re: wazne pytanie
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > cos na raty
    > wystawiajac mu zaswiadczenie o zarobkach ? tzn w przypadku gdy pracownik nie

    jeśli wystawiłeś zaświadczenie ,że pracownik jest zatrudniony na stałe a
    faktycznie tak nie było to obawy masz słuszne lub jesteś jego żyrantem w
    pozostałychprzypadkach nie masz czego się bać pozdrawiam

  • 3. Data: 2002-12-04 15:38:27
    Od: "SapeR" <s...@e...com>

    "Tommy" <d...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > cos na raty
    > wystawiajac mu zaswiadczenie o zarobkach ? tzn w przypadku gdy pracownik

    Absolutnie NIE.
    Pracodawca moze tutaj ponosic odpowiedzialnosc jedynie
    za niezgodne z prawda oswiadczenie o wysokosci zarobkow,
    czy tez o tym, jaka jest umowa o prace (na jaki czas),
    reszta to juz stosunek calkowicie niezalezny od pracodawcy,
    a istniejacy jedynie pomiedzy pracownikiem a instytucja kredytowa.

    Pozdr

    sap

  • 4. Data: 2002-12-04 18:13:37
    Od: <t...@w...pl>

    Użytkownik "Tommy" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ma za co splacic tych rat
    > bo np. zostaje zwolniony
    >
    > nie nie będzie żadnej odpowiedzialności chyba, że pracodawca o którym tu
    mowa będzie żyrowal taki kredyt. Samo wystawienie zaświadczenia o zarobkach
    nie obliguje do tego aby spłacać za kogoś kredyt. Po prostu nie ma takiej
    możliwości aby pracodawca za wystawienie zaświadczenia o zarobkach mógl
    zostać przymuszony do spłaty kredytu za zwolnionego pracownika. Przecież
    wtedy żaden "prywaciaż" nie wystawiał by takich zaświadczeń.

  • 5. Data: 2002-12-04 20:20:24
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > reszta to juz stosunek calkowicie niezalezny od pracodawcy,
    > a istniejacy jedynie pomiedzy pracownikiem a instytucja kredytowa.

    to co sie stanie jesli podam np inna kwote, zly czas albo np. wypisze
    zaswiadczenie osobie ktora nie pracuje w mojej firmie ?

  • 6. Data: 2002-12-05 06:05:16
    Od: "Brodek" <B...@O...pl>

    Użytkownik "SapeR" <s...@e...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > reszta to juz stosunek calkowicie niezalezny od pracodawcy,
    > a istniejacy jedynie pomiedzy pracownikiem a instytucja kredytowa.

    No nie do końca tak prosto..
    Jeśli bank / firma udzielająca kredytów na raty podjęła decyzję na podstawie
    fałszywego oświadczenia to od wystawcy takiego fałszywego oświadczenia może
    domagać się naprawienia szkody jaką jej wyrządził. A przyjmując, iż gdyby
    oświadczenie było prawdziwe to oni nie udzieliliby kredytu to szkodą będzie
    wszystko to, co nie zostało spłacone. Wraz z odsetkami oczywiście

    Pzdr
    Brodek

  • 7. Data: 2002-12-05 15:12:44
    Temat: Odp: wazne pytanie
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tommy <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aslo20$r3a$...@n...tpi.pl...
    > to co sie stanie jesli podam np inna kwote, zly czas albo np. wypisze
    > zaswiadczenie osobie ktora nie pracuje w mojej firmie ?

    art. 422 k.c

    Sandra

  • 8. Data: 2002-12-05 22:05:04
    Od: "Tommy" <d...@p...onet.pl>

    > art. 422 k.c

    a dokladniej ?

  • 9. Data: 2002-12-05 22:35:04
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Tommy <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asoii3$60u$...@n...tpi.pl...

    > a dokladniej ?

    Za szkode odpowiedzialny jest nie tylko ten,kto ja bezposrednio
    wyrzadzil,lecz takze ten, kto inna osobe do wyrzadzenia szkody naklonil albo
    byl jej pomocny,jak rowniez ten, kto swiadomie skorzystal z wyrzadzonej
    drugiemu szkody...

    Sandra

  • 10. Data: 2002-12-09 23:13:13
    Od: Marcyś <m...@n...pl>