    From: <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wazne pytanie
    Date: Wed, 4 Dec 2002 19:13:37 +0100

    Użytkownik "Tommy" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:askr7t$dp4$1@news.tpi.pl...
    > Witam
    >
    > Czy ja jako pracodawca ponosze odpowiedzialnosc za pracownika ktory bierze
    > cos na raty
    > wystawiajac mu zaswiadczenie o zarobkach ? tzn w przypadku gdy pracownik
    nie
    > ma za co splacic tych rat
    > bo np. zostaje zwolniony
    >
    > nie nie będzie żadnej odpowiedzialności chyba, że pracodawca o którym tu
    mowa będzie żyrowal taki kredyt. Samo wystawienie zaświadczenia o zarobkach
    nie obliguje do tego aby spłacać za kogoś kredyt. Po prostu nie ma takiej
    możliwości aby pracodawca za wystawienie zaświadczenia o zarobkach mógl
    zostać przymuszony do spłaty kredytu za zwolnionego pracownika. Przecież
    wtedy żaden "prywaciaż" nie wystawiał by takich zaświadczeń.