  • 1. Data: 2003-03-14 08:33:04
    Temat: warunki techniczne w budownictwie
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczów!
    Proszę o informacje w następującej sprawie. Jaki jest wpływ zmian
    przepisów określających warunki techniczne w budownictwie (zwłaszcza
    mieszkaniowym) na sytuację istniejących budowli? Czy zmiana warunków
    technicznych pociąga za sobą konieczność dostosowania (przebudowy,
    modernizacji) "starych" budynków? Jeśli tak - na mocy jakich przepisów?
    Piotr

  • 2. Data: 2003-03-14 09:20:16
    Temat: Re: warunki techniczne w budownictwie
    Od: "maro" <a...@w...pl>

> [...]
    | technicznych pociąga za sobą konieczność dostosowania (przebudowy,
    | modernizacji) "starych" budynków? Jeśli tak - na mocy jakich przepisów?

    Prawo nie działa w stecz.
    Nie należy się tym przejmować

    Projektant konstrukcji
    607397575
    Działalność na terenie całej Polski:
    - projekty konstrukcji (stal, żelbet, drewno)
    - projekty architektoniczno budowlane
    - uzgodnienia
    - doradztwo techniczne

  • 3. Data: 2003-03-14 09:22:02
    Od: "Jarosław Matejczuk" <j...@j...net>

    Użytkownik "Piotr Fonon" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > technicznych pociąga za sobą konieczność dostosowania (przebudowy,
    > modernizacji) "starych" budynków? Jeśli tak - na mocy jakich przepisów?

    Dostosowanie jest konieczne jedynie przy prowadzeniu robót budowlanych,
    dla których konieczne jest uzyskanie pozwolenia na budowę i w takim tylko
    przestrzennym zakresie w jakim te roboty występują a więc np tylko
    w zakresie jednego lokalu w budynku.
    Podstawą jest oczywiście ustawa prawo budowlane.
    pzdr,
    JarekM

  • 4. Data: 2003-03-14 17:34:52
    Od: "Jotem" <j...@c...pl>

    A u nas na osiedlu wyprowadzają liczniki gazowe z mieszkań na klatkę
    schodową. Czy chodzi o to tylko żeby kolesiom dać zarobić? Gdzie w
    przepisach można znależć coś na ten temat?

    Jotem

  • 5. Data: 2003-03-14 18:11:09
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Jotem" <j...@c...pl> napisał w wiadomości
    > A u nas na osiedlu wyprowadzają liczniki gazowe z mieszkań na klatkę
    > schodową. Czy chodzi o to tylko żeby kolesiom dać zarobić? Gdzie w
    > przepisach można znależć coś na ten temat?
    >
    > Jotem
    Dziwne zjawisko. Nie przypominam sobie by była jakaś dyrektywa w tym
    względzie. Chyba że coś przeoczyłem ciągu minionego roku. Jednak gdyby tak
    było to myślę, że i w moim mieszkaniu licznik wywędrował by na klatkę lub
    ujęte by to było w zadaniach mojej SM na ten rok

    Stan_Z

  • 6. Data: 2003-03-14 22:58:35
    Od: "Wiewióra" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > schodową. Czy chodzi o to tylko żeby kolesiom dać zarobić? Gdzie w
    > przepisach można znależć coś na ten temat?

    Przyczyną np. może być konieczność wymiany instalacji gazowej /stara, nie
    spełnia norm...../ a kładąc nową Gazownia nie zgadza się, by liczniki były
    wewnątrz.
    Takich powodów jeszcze kilka pewnie się znajdzie.

    Wiewióra

  • 7. Data: 2003-03-15 20:29:36
    Od: "Grzegorz W. Fedorynski" <a...@z...mimuw.edu.pl>

    On Fri, 14 Mar 2003, maro wrote:

    > Prawo nie działa w stecz.
    > Nie należy się tym przejmować

    Należy, jeżeli np. chce się przeprowadzić remont instalacji gazowej.

    Pozdrawiam,

    Alojzy

  • 8. Data: 2003-03-19 12:13:15
    Od: "andyko" <andyko@_nospam_.polbox.com>

> [...]
    > w zakresie jednego lokalu w budynku.
    > Podstawą jest oczywiście ustawa prawo budowlane.

    obecne warunki obowiazuja od 16.12.2002- kazdy projekt zawierdzony po tej
    dacie musi byc z nimi zgodny- czyli wszystkie roboty w istniejacych
    obiektach, ktore wymagaja, zgody/pozwolenia/decyzji urzedu musza byc z nimi
    zgodne

    --
    arch. Andrzej Koczewski