eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowady dysków twardych › wady dysków twardych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed.silweb.pl!newsfeed.
    tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "Milamber" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: wady dysków twardych
    Date: Thu, 10 Apr 2003 10:53:46 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 46
    Message-ID: <b73bg8$lrk$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: pz66.szczecin.sdi.tpnet.pl
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1049964883 22388 80.49.28.66 (10 Apr 2003 08:54:43 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 10 Apr 2003 08:54:43 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1106
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1106
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:140264
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam Wszystkich grupowiczów. Zwracam się z uprzjmą prośba o pomoc w
    nastepującej sprawie. Przegladałem archiwum i znalazłem, że kiedys juz taki
    problem tu sie pojawił ale nie został rozstrzygnięty do końca.

    Stan faktyczny:
    1. Firma X jako sprzedawca, sprzedała firmie Y, Filezerwer z 4 dyskami w
    macierzy RAID (nawet jak 1 padnie to dane są bezpieczne) za kilkanaście
    tysięcy złotych. Udzieliła na to normalnej gwarancji bez żadnej umowy
    serwisowej na odpowiedzialność za dane, konserwację itp.

    2. Padły 2 dyski. Firma Y straciła dane. (nie do końca bo mieli backup na
    CD - trochę roboty i by odzyskali) więc poszła do "profesjonalisty" który
    skasował ją na sumę przekraczająca wartośc serwera. Dyski zostały wymienione
    przez naszego dostawcę na nowe.
    3. trzy miesiące póżniej identyczna sytuacja. Do dostawcy pojechał cały
    serwer. Okazał się sprawny, więc przyczyna musiała być w dyskach.
    Wymienione. I znów "profesjonalista" za kilkadziesiąt tys. złotych do
    odzyskania danych.
    4. Domagali się od nas wymiany CAŁEGO serwera. Ale opinia techniczna naszego
    dostawcy była taka, że serwer jest sprawny. Więc ewentualna wymiana całości
    dopiero po 3x naprawie.
    5. Podkreślam, że przyczyna na pewno była w dyskach a nie w serwerze. Firma
    Y trzymała serwer w sekretariacie. Bez UPS, każdy mógł go kopnąć a
    sprzątaczka zachaczyć miotłą.
    6. Dyski były zuzyte w nierównomiernym stopniu co oznacza, że nie padły na
    raz. Oznacza to jednoczesnie, że serwer podawał komunikat o walniętym dysku
    i był czas na jego wymianę. komunikat został zignorowany przez firmę Y (albo
    po prostu nikt tym się nie interesował dopóki działało i nie walnął drugi
    dysk).
    7. Odstąpili od umowy twierdząc, że "Całośc jest niesprawna", "dyski sa
    rzeczami oznaczonymi co do gatunku" my uznalismy odstąpienie za bezskuteczne
    i wyrazilismy chęc wymiany dysków po raz 2. Cisza przez rok.
    7. Teraz nasz pozywają o:
    - koszt serwera i dysków
    - koszt 2x odzyskiwania danych.

    Mamy się czego obawiać? Serwer jest sprawny. Dyski były wymieniane. Usterka
    mechaniczne. 2x padły więc cięzko mówić o przypadku. A skoro serwer jest ok,
    to przyczyna raczej zewnętrzna. i te koszty odzyskiwania danych! To jakiś
    absurd. Do backupu są streamery i CD a nie dyski twarde...

    Będę wdzięczny za jakieś sugestie...
    pozdrawiam
    Radek


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1