eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawowady dysków twardych › Re: wady dysków twardych
  • Data: 2003-04-10 13:35:09
    Temat: Re: wady dysków twardych
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "Milamber" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:b73bg8$lrk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam Wszystkich grupowiczów. Zwracam się z uprzjmą prośba o pomoc w
    > nastepującej sprawie. Przegladałem archiwum i znalazłem, że kiedys juz
    taki
    > problem tu sie pojawił ale nie został rozstrzygnięty do końca.
    >
    > Stan faktyczny:
    > 1. Firma X jako sprzedawca, sprzedała firmie Y, Filezerwer z 4 dyskami w
    > macierzy RAID (nawet jak 1 padnie to dane są bezpieczne) za kilkanaście
    > tysięcy złotych. Udzieliła na to normalnej gwarancji bez żadnej umowy
    > serwisowej na odpowiedzialność za dane, konserwację itp.
    >
    > 2. Padły 2 dyski. Firma Y straciła dane. (nie do końca bo mieli backup na
    > CD - trochę roboty i by odzyskali) więc poszła do "profesjonalisty" który
    > skasował ją na sumę przekraczająca wartośc serwera. Dyski zostały
    wymienione
    > przez naszego dostawcę na nowe.
    > 3. trzy miesiące póżniej identyczna sytuacja. Do dostawcy pojechał cały
    > serwer. Okazał się sprawny, więc przyczyna musiała być w dyskach.
    > Wymienione. I znów "profesjonalista" za kilkadziesiąt tys. złotych do
    > odzyskania danych.
    > 4. Domagali się od nas wymiany CAŁEGO serwera. Ale opinia techniczna
    naszego
    > dostawcy była taka, że serwer jest sprawny. Więc ewentualna wymiana
    całości
    > dopiero po 3x naprawie.
    > 5. Podkreślam, że przyczyna na pewno była w dyskach a nie w serwerze.
    Firma
    > Y trzymała serwer w sekretariacie. Bez UPS, każdy mógł go kopnąć a
    > sprzątaczka zachaczyć miotłą.
    > 6. Dyski były zuzyte w nierównomiernym stopniu co oznacza, że nie padły na
    > raz. Oznacza to jednoczesnie, że serwer podawał komunikat o walniętym
    dysku
    > i był czas na jego wymianę. komunikat został zignorowany przez firmę Y
    (albo
    > po prostu nikt tym się nie interesował dopóki działało i nie walnął drugi
    > dysk).
    > 7. Odstąpili od umowy twierdząc, że "Całośc jest niesprawna", "dyski sa
    > rzeczami oznaczonymi co do gatunku" my uznalismy odstąpienie za
    bezskuteczne
    > i wyrazilismy chęc wymiany dysków po raz 2. Cisza przez rok.
    > 7. Teraz nasz pozywają o:
    > - koszt serwera i dysków
    > - koszt 2x odzyskiwania danych.
    >
    > Mamy się czego obawiać? Serwer jest sprawny. Dyski były wymieniane.
    Usterka
    > mechaniczne. 2x padły więc cięzko mówić o przypadku. A skoro serwer jest
    ok,
    > to przyczyna raczej zewnętrzna. i te koszty odzyskiwania danych! To jakiś
    > absurd. Do backupu są streamery i CD a nie dyski twarde...
    >
    Drodzy fachowcy tak się dziwnie składa, ze sprzedając sprzęt za grube
    miliony trzeba było zaznaczyć w warunkach gwarancyjnych jakie trzeba spełnić
    wymagania techniczne pracy serwera.( w grę wchodzi wyłącznie język polski)
    Wówczas niespełnienie ich przez użytkownika mogło by skutkować utratą
    gwarancji. Jak mniemam tego zapewne nie uczyniliście. Zatem sugerowanie, iż
    przyczyną awarii dysków było:
    A.) brak zasilacza awaryjnego
    B.) usytuowanie go w sekretariacie na podłodze gdzie "każdy mógł go kopnąć,
    a sprzątaczka zahaczyć miotłą"
    jest co najmniej śmieszne i proponuje byście rzeczy nie podnosili w Sądzie.
    Powinniście zastanowić się czego jeszcze nie zrobiliście lub co zrobiliście
    może będzie łatwiej ocenić sytuację.

    Stan_Z






Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1