    From: "Maciek" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: w kafejce nie daja paragonu...
    Date: Sun, 15 Feb 2004 18:30:15 +0100

    Witam!

    Ostatnio przeprowadzilem sie do Radomia, a tutaj troszke inne jest podejscie
    do pewnych spraw wynikajacych z mentalnosci ludzkiej chyba :)

    Czesto spotykam sie z odmowa wydania paragonu.
    Szczytem byla nastepujaca sytuacja :

    Poszedlem w sobote do kafejki internetowej.
    Sprzedawca ( na oko 12-13 lat ) zainkasowal 5 zl. Kasa fiskalna byla
    wlaczona ( bylo napisane 0.00 zl ). Chlopak wlozyl 5 zl do szuflady od kasy.
    Na moja prosbe : " Prosze mi dac paragon " odpowiedzial " Przykro mi,
    paragony wydajemy od poniedzialku do piatku ".
    Rece mi opadly...
    I stad moje pytanie :
    Czy jestem w bledzie, czy zawsze mam prawo otrzymac paragon z kasy fiskalnej
    ?
    Po drugie : czy podobnie jest z fakturami VAT?
    Co zrobic gdy sprzedawca mowi, dzisiaj nie wystawiamy lub cos podobnego?
    I trzecie pytanie : Jaki organ odpowiada za wymierzenie sprawiedliwosci
    wobec takich sytuacji? To tak na przeszlosc dla mojej wiadomosci, zebym mogl
    uprzedzic sprzedawce ze moge przyjsc z "inspekcja" lub cos podobnego....

    Nie mialem za duzo do czynienia z prawem wiec moge sie mylic, ciekaw jestem
    Pozdrawiam
    Maciek