  • 1. Data: 2006-04-27 10:54:01
    Temat: użytkowanie wieczyste
    Od: "Robert Jordan" <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam!

    Mam następujący problem i proszę o poradę. (Nie jestem prawnikiem, więc
    przepraszam, jeżeli jakieś błędy merytoryczne porobię.)
    Otóż osoba fizyczna, nazwijmy ją X, "dzierżawi" (posiada w użytkowaniu
    wieczystym) pewną nieruchomość (teren + niewielke zabudowanie, tzw. komórkę)
    od gminy. Osoba ta nie chce już używać tej nieruchomości, ale chętnie
    chciałaby przekazać ją mnie. I teraz, o ile się nie mylę, mamy dwa wyjścia:
    1. Osoba X rezygnuje z użytowania tej nieruchomości, a ja występuję o jej
    wydzierżawienie.
    2. Osoba X przeniesie na mnie tę dzierżawę.

    Z wiadomych względów opca nr 2 jest lepsza. W jakiej formie mam to uczynić?
    Czy jest to "zwykła" umowa cywilnoprawa? (Jeżeli tak, to czy można gdzieś w
    sieci znaleźć wzór takiej umowy? Albo: co powinna zawierać?) i co z tą umową
    potem zrobić/ Zanieść do odpowiedniego wydzialu w gminie?

    Proszę o wszelkie porady/ sugestie w tej sprawie
    r.j

  • 2. Data: 2006-04-27 11:15:06
    Temat: Re: użytkowanie wieczyste
    Od: Foczken<b...@w...pl>

    Niestety, musi Pan pierw wiedzieć czy jest to dzierżawa czy użytkowanie wieczyste.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2006-04-27 12:07:40
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > wydzierżawienie.
    > 2. Osoba X przeniesie na mnie tę dzierżawę.

    Jeśli jest to uzytkowanie wieczyste to po prostu to sprzedaje. Gmina ani
    skarb państwa nie musi być o tym jakoś specjalnie informowana.

  • 4. Data: 2006-04-27 12:50:59
    Od: "Robert Jordan" <r...@W...gazeta.pl>

    Foczken<b...@w...pl> napisał(a):
    > Niestety, musi Pan pierw wiedzieć czy jest to dzierżawa czy użytkowanie wieczys
    > te.

    No i niestety okazał sie najgorszy ze wszystkich scenariusz. Dokładniej
    sprawdzilem papierzyska i nie jest to ani dzierżawa, ani wieczyste użytkowanie,
    tylko najzywklejszy na świecie najem :-((( Prawdopodobnie wiec trzeba będzie
    startować w konkursie na wynajem tej nieruchomości od gminy... :-(((

    Tak czy inaczej bardzo dziękuję za pomoc
    r.j

  • 5. Data: 2006-04-28 11:05:21
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

    W zalezności od treści umowy