  • 1. Data: 2002-04-12 17:39:07
    Temat: uzyczenie
    Od: "marta" <m...@i...pl>

    moj problem wyglada tak
    Zmajomy ma graficzny program komputerowy-legalny. On nie ma dzialalnisci
    gospodarczej.
    Ja mam dzialalnos gospodarcza, ale nie mam tego konkretnego programu ktory
    jest mi potrzebny do jednego zlecenia dla klienta.
    znajomy zgodzil sie ze uzyje jego programu ewentualnie on mi to zrobi (za
    niewielka oplata ok 50 zl
    Teraz pytanie
    Jak to zrobic legalnie i zgodnie z prawem??
    Nigdzie nie znalazlam nic na ten temat .w licencji programu jest cos na
    temat nie przekazywania programu osobom trzecim,ale ja nawet nie chce uzywac
    kopii jego programu w momencie kiedy on nie uzywa???!!
    I jak to sformulowac na fakturze czy umowie.
    Plizz.. pomozcie tyle sie teraz pisze na temat piractwa,a ja chce legalnie..
    Marta

  • 2. Data: 2002-04-12 18:11:12
    Temat: Re: uzyczenie
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, marta wrote:

    > Jak to zrobic legalnie i zgodnie z prawem??

    Otóż właśnie jest problem, czy nieodpłatne rozporządzenie egzemplarzem
    programu podpada pod najem i dzierżawę, do których prawa autora nie
    wyczerpują się wraz ze wprowadzeniem do obrotu. Dyrektywa UE uznaje jako
    "rental" tylko rozporządzenia odpłatne.

    Ale nieodpłatne rozporządzenie może się nie opłacać temu koledze z DG -
    wolałby koszt...

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-12 18:27:41
    Od: "marta" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> napisał w wiadomości
    st...

> [...]
    > "rental" tylko rozporządzenia odpłatne.
    >
    > Ale nieodpłatne rozporządzenie może się nie opłacać temu koledze z DG -

    Ja chce aby on znajomy bez DG cos mi zrobil na swioim programie, ale
    pracujemy na tym samym pliku.
    Chyba nikt nie ma wszystkich programow np graficznych.czynikt tego nie
    zalatwia legalnie?

  • 4. Data: 2002-04-12 23:25:02
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, marta wrote:
    [...]
    >+ znajomy zgodzil sie ze uzyje jego programu ewentualnie on mi to zrobi (za
    >+ niewielka oplata ok 50 zl
    >+ Teraz pytanie
    >+ Jak to zrobic legalnie i zgodnie z prawem??

    Jak ze znajomym podpiszesz umowę o dziło - to IMHO wszystko będzie jak
    najbardziej legalnie (o ile licencja nie zabrania użycia do celów
    komercyjnych).
    Jeśli nie "prowadzisz" pracowników - to co się naużerasz
    ze zwalczeniem tej umowy to twoje :] (bo AFAIK i podatek
    w innym terminie itp), chyba że korzystasz z biura podatkowego
    i zgodzą się zrobić bez dopłaty extra :)

> [...]
    >+ kopii jego programu w momencie kiedy on nie uzywa???!!
    >+ I jak to sformulowac na fakturze czy umowie.

    "Umowa o dzieło" (data, miejsce)
    1. Co zrobić
    2. Kto, komu, do kiedy
    3. za ile i do kiedy płatne
    Można dopisać że "w całości dzieło autorskie" albo podobnie.

    Po skończeniu - żadnych faktur, WYKONAWCA wystawia TOBIE rachunek,
    w których liczy:
    - należy sie XXXzł ("papierowych")
    - od tego 20% lub 50% kosztów uzyskania (przy "dziele autorskim"
    należy się 50% ! dlatego wspominam !)
    - pozostałe 80% (lub 50%) do opodatkowania ryczałtową zaliczką 20%
    - reszta do wypłaty ("złotych fizycznych" -:))
    (data, miejsce, autograf,
    wypłacono, data, autograf)
    Podatek do US odprowadzasz ty.

    Jeśli suma ma wynosić 50zł (do - AFAIR 136 zł) to umowa
    jest opodatkowana ryczałtowo (i nie "wchodzi" do dochodów
    rozliczanych rocznie), w przeciwnym wypadku musisz jeszcze
    w przyszłym roku pamiętać wykonawcy wystawić informację
    o dochodach. "Ryczałtową" (od sum <136) zaliczkę odprowadza
    się do US AFAIK *wcześniej* niż KPiR - sprawdź terminarze na
    infor.pl albo podobnych !
    Ufffff.... starczy !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-14 11:22:38