  • 1. Data: 2002-04-12 16:57:10
    Temat: Cudzoziemcy
    Od: "Radek" <k...@p...onet.pl>

    Mam uprzejme pytanie. Szukam artykułów dotyczących możliwości nabycia na
    własność lub wzięcia w dzierżawa ziemi przez cudzoziemca. Gdzie tego (
    artykułów) szukać i którą Ustawą mam się posłużyć? I jak wygląda
    postępowanie w praktyce?
    Dziękuję.

  • 2. Data: 2002-04-12 17:48:30
    Temat: Re: Cudzoziemcy
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Radek wrote:

> [...]
    > własność lub wzięcia w dzierżawa ziemi przez cudzoziemca. Gdzie tego (
    > artykułów) szukać i którą Ustawą mam się posłużyć? I jak wygląda

    Ustawa o nabywaniu nieruchomości przez cudzoziemców -
    http://www.mswia.gov.pl/prawo/prawo_cudzo_2.html

    Zezwolenie na nabycie wydaje minister rolnictwa - przy dzierżawie nie jest
    to wymagane.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 3. Data: 2002-04-12 20:21:28
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    > Zezwolenie na nabycie wydaje minister rolnictwa - przy dzierżawie nie jest
    > to wymagane.

    A tam. Zezwolenie wydaje minister spraw wew i adm.

    Cezar

  • 4. Data: 2002-04-12 22:35:28
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Fri, 12 Apr 2002, Cezar wrote:

    > A tam. Zezwolenie wydaje minister spraw wew i adm.

    Obydwaj mamy rację :)

    Art. 1. 1. Nabycie nieruchomości przez cudzoziemca wymaga
    zezwolenia. Zezwolenie wydawane jest przez Ministra Spraw
    Wewnętrznych, w drodze decyzji administracyjnej, za zgodą Ministra
    Obrony Narodowej, a w przypadku nieruchomości rolnych - również za
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    zgodą Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-13 00:41:10
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > zgodą Ministra Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.

    Bronisz sie, bronisz i naciagasz znaczenie slow. Jeden wydaje a drugi daje
    na to zgode. Ale wydaje tylko jeden - to wynika wprost zcytowanego artykulu.
    Pytanie kontrolne: od czyjej decyzji bys sie odwolal (sorry powinienem
    powiedziec ze wniosl wniosek o ponowne rozpatrzenie kwestii bo to decyzja
    ministra a jest to jakis tam wyjatek z kpa i odwolanie nie sluzy) tego kto
    wydal czy tego kto dal zgode?
    Bo z tego co mowisz to moglbys sie "odwolac" od decyzji tego lub tego i
    zawsze bylo by dobrze.

    Cezar

  • 6. Data: 2002-04-13 07:43:35
    Od: "Beata" <b...@p...onet.pl>

    Dziękuję za odpowiedź. Dotarłam do odpowiedniej Ustawy. Mam następne
    pytania:
    1) Proszę o wykładnię "PROMESY" czyli przyrzeczenie wydania zezwolenia na
    nabycie nieruchomości przez cudzoziemca, a która jest ważna 6 m-cy od dnia
    wydania. Kiedy mogę ubiegać się do wydania promesy i na jakich warunkach?
    2) Decyzję w sprawie zezwolenia na nabycie nieruchomości położonej na
    terenie specjalnej strefy ekonomicznej jest ustanowiona na podstawie jakich
    przepisów, a którą wydaje się w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku
    przez stronę?
    Dziękuję z góry. Beata