eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawouzasadnienie we wniosku o przydzielenie pelnomocnika z urzedu › Re: uzasadnienie we wniosku o przydzielenie pelnomocnika z urzedu
    From: "czarny.swierk" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: uzasadnienie we wniosku o przydzielenie pelnomocnika z urzedu
    Date: Fri, 02 Oct 2009 20:26:20 +0200

    Dnia 02-10-2009 o 15:08:56 <p...@p...fm> napisał(a):

    > Wystarczy.
    > Wniosek składa się na urzędowym formularzu, tam wpisuje się podstawowe
    > informacje, w przypadku wątpliwości - a tak jest dość często, sąd wezwie
    > sprecyzowanie danych, dołączenie ewentualnych dowódów, dodatkowych
    > wyjaśnień.

    O ile się orientuję, to sąd po złożeniu takiego wniosku przyśle odpowiedni
    formularz do wypełnienia, oczywiście o ile uzna za stosowne ustanowić
    pełnomocnika z urzędu.

    Decyzje sądy podejmują przeróżne i czasem niespójne. A uzasadniają je
    sytuacją materialną wnioskodawcy (dochody, wydatki, zdolność zarobkowa i
    nie wiem co pominąłem) oraz stopniem skomplikowania sprawy. Z tego co się
    orientują, to decyzje bywają przeróżne, sądy są niezawisłe.

    Gdzieś czytałem w internecie (trudno mi ocenić wiarygodność) o udzieleniu
    pełnomocnika z urzędu osobie stosunkowo majętnej, jak i były przegięcia w
    drugą stronę. Osobie niezdolnej do zarobkowania i zadłużonej wykazano, że
    może sobie zarobić.

    --
    pozdrawiam
    adam