  • 1. Data: 2007-11-07 19:54:53
    Temat: uszkodzony towar w paczce
    Od: "Carpiediem" <t...@p...onet.pl>

    witam

    mam do grupowiczów pytanie a właściwie problem, mianowicie jakies 3 tyg temu
    zakupiłem sprzet AGD ( lodówke, kuchenke itd ) - wszystko do nowego domu.
    Sprzedawca dostarczył towar. Po ok 2 tyg. rozpakowałem cały sprzęt i okazało
    się, że jeden przedmiot jest uszkodzony - dokładnie chodzi o blat do
    kuchenki elektrycznej. Blat okazał się pękniety w dwóch miejscach. Zapytacie
    zapewne dlaczego nie sprawdziłem przy dostawie - no cóż, powód jest banalny,
    czekałem na ukończenie wykonanie kuchni pod wymiar. Nie chciałem otwierać
    blatu, aby nie porysować, zakurzyc itd - wiadomo jak to jest czy wprowadzce.
    Zgłosiłem problem do punktu zakupu- ale z racji nieobecnosci kierownika
    sklepu nie otrzymałem wiadomości co dalej...

    W związku tym mam pytanie, czy w powyższej sytuacji mam prawo rościć
    jakiekolwiek prawo do wymiany towaru (koszt towaru 1350zł), czy też nie mam
    zanych podstaw aby upominac sie o nowy towar. Rozumiem ze popełniłem błąd
    nie sprawdzając towaru przy odbiorze, ale sprzedawca też popełnił ten sam
    błąd- przyjął uszkodzony towar i mi go sprzedał...

    Co w tej kwestii można zrobić?

    Pozdrawiam

    Dariusz Mamczura

  • 2. Data: 2007-11-07 22:43:40
    Temat: Re: uszkodzony towar w paczce
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.11.2007 Carpiediem <t...@p...onet.pl> napisał/a:
> [...]
    > nie sprawdzając towaru przy odbiorze, ale sprzedawca też popełnił ten sam
    > błąd- przyjął uszkodzony towar i mi go sprzedał...

    Mozesz domagać się wymiany bądź naprawy z tytułu niezgodności z umową
    (google Twoim przyjacielem) przy czym w praktyce będzie to zapewne
    oznaczało pozwanie sprzedawcy do sądu bo nie wierzę, że to tak bezbolesnie
    przełknie. Jakby to dziwnie nie zabrzmiało, sprzedawca będzie musiał
    wykazać, że wydał Tobie towar w stanie nieuszkodzonym przy czym pośrednim
    dowodem (choć MZ niezbyt mocnym) będzie zapewne stwierdzenie, że jeśli coś
    byłoby nie tak, to zgłosiłbyś tuż po wydaniu towaru.
    Nb. skąd wiesz, że sprzedawca przyjął wcześniej uszkodzony towar?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2007-11-07 22:54:40
    Od: "Carpiediem" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał

    > Nb. skąd wiesz, że sprzedawca przyjął wcześniej uszkodzony towar?

    Pewności nie mam, ale specyfika uszkodzenia - przypominam blat do kuchi
    elektrycznej - szkło hartowane, musiało być uderzone z dużą siłą, aby się
    rozbiło. A żadnych oznak uszkodzenia opakowania ( styropianu) nie ma. Więc
    wnioskuje ze sprzedawca musiał otrzymać już wadliwy towar...

    Pozdrawiam

    Dariusz Mamczura