  • 1. Data: 2007-11-07 18:50:00
    Temat: [KRiO] Rozwod a zmiana nazwiska i badanie bieglej
    Od: "Dominika" <b...@m...com>

    Witam,

    rozwodze sie :(. Jestem w trakcie procesu, ale ze nie chce zgodzic sie na
    rozwod bez orzekania o winie, to sprawa jeszcze pewnie potrwa...

    2 tygodnie temu otrzymalam odpowiedz od kierownika urzedu stanu cywilnego,
    ktory zgodzil sie na powrot do mojego panienskiego nazwiska. Ale dowodu
    jeszcze nie mam i pewnie ze 2 miesiace miec nie bede, chociaz wniosek o
    wymiane juz zlozylam. Tzn dowod mam, ale ze starym nazwiskiem.

    Czy musze juz teraz poinformowac sad, ze zmienilam nazwisko? Co mi grozi,
    jak zrobie to pozniej, powiedzmy za te 2 miesiace, ew. na najblizszej
    rozprawie, ktora bedzie za 1,5 miesiaca?

    I drugie pytanie - moj jeszcze maz mial byc przebadany przez bieglego
    sadowego psychiatre. "Droga pantoflowa" dowiedzialam sie, ze przez 3
    miesiace (wtedy byla poprzednia rozprawa) nie dostal wezwania, bo biegla o
    nim zapomniala i dopiero w ubieglym tygodniu biegla przyslala pisemna prosbe
    o stawienie sie u niej. Czy to jest mozliwe? Czy to nie sad powienien wezwac
    do bieglej?

    Pozdrawiam
    Dominika S

  • 2. Data: 2007-11-07 19:16:28
    Od: "karen" <d...@m...pl>

    Użytkownik "Dominika" <b...@m...com> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > rozwodze sie :(. Jestem w trakcie procesu, ale ze nie chce zgodzic sie na
    > rozwod bez orzekania o winie, to sprawa jeszcze pewnie potrwa...

    pewnie tak

> [...]
    > jeszcze nie mam i pewnie ze 2 miesiace miec nie bede, chociaz wniosek o
    > wymiane juz zlozylam. Tzn dowod mam, ale ze starym nazwiskiem.

    na dowód czeka sie miesiac

    > Czy musze juz teraz poinformowac sad, ze zmienilam nazwisko?

    moze dzisiaj nie :) bo juz pozno :) ale na rozprawie, ktora sad wyznaczy
    nalezy miec ze soba stosowne dokumenty, ktore przy zlozeniu wniosku
    otrzymuje sie na potwierdzenie w urzedzie miasta lub juz nowy dowod

    Co mi grozi,

    nic nie grozi :) nie bac sie sadu to taki zwyczajna instytucja :)

    > jak zrobie to pozniej, powiedzmy za te 2 miesiace, ew. na najblizszej
    > rozprawie, ktora bedzie za 1,5 miesiaca?

    j.w

    > I drugie pytanie - moj jeszcze maz mial byc przebadany przez bieglego
    > sadowego psychiatre. "Droga pantoflowa"

    ta droga pantoflowa wybacz ale zawsze mnie obrzydzała :) jesli chodzi o sądy

    dowiedzialam sie, ze przez 3
    > miesiace (wtedy byla poprzednia rozprawa) nie dostal wezwania, bo biegla o
    > nim zapomniala i

    moze nie zapomniala a miala inne zlecenia:) a wystarczy wejsc do
    sekretariatu i poprosic akta do wgladu :)
    w aktach wszystko jest kiedy zlecono przebadanie itp., wszystko wyczytasz w
    aktach do ktorych masz wgląd

    dopiero w ubieglym tygodniu biegla przyslala pisemna prosbe
    > o stawienie sie u niej. Czy to jest mozliwe?

    mozliwe ale j.w wszystko masz w aktach sprawy

    Czy to nie sad powienien wezwac
    > do bieglej?

    i owszem sad zleca biegłemu przebadanie itd. biegły wyznacza termin takiego
    przebadania i dalsze czynności z tym związane

    Sandra

  • 3. Data: 2007-11-07 22:54:37
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    karen pisze:
    > moze nie zapomniala a miala inne zlecenia:) a wystarczy wejsc do
    > sekretariatu i poprosic akta do wgladu :)
    > w aktach wszystko jest kiedy zlecono przebadanie itp., wszystko wyczytasz w
    > aktach do ktorych masz wgląd

    szczególnie jak akta są u biegłego...

    KG

  • 4. Data: 2007-11-08 14:43:48