  • 1. Data: 2009-02-18 22:41:13
    Temat: uszkodzenie telefonu, gwarancja
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Witam
    Przez swoją głupotę uszkodziłem telefon. Bezmyślnie wpisałem do niego
    kod, który wykasował pamięć eeprom, w której to jest trzymany numer
    IMEI. Telefon stracił swój pierwotny IMEI, zamiast tego ma same zera,
    przez co sieć nie pozwala mu się zalogować. Telefon jest na gwarancji.
    Nie byłem jeszcze w serwisie, ale z góry się zapytam: Czy serwis będzie
    miał prawo odmówić naprawienia usterki, jeśli uszkodzenie nastąpiło po
    wpisaniu ciągu znaków na klawiaturze? Jest to 7 znaków, więc
    teoretycznie mógłbym zupełnie na ślepo , przypadkowo tego dokonać. W
    razie czego jak rozmawiać z serwisem?
    Jakie papiery muszę mieć przy sobie, jeśli brałem telefon od operatora?
    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-02-18 23:04:11
    Temat: Re: uszkodzenie telefonu, gwarancja
    Od: "Wycior" <w...@w...pl>

    > wpisałem do niego kod, który wykasował pamięć eeprom, w której to jest
    > trzymany numer IMEI.

    Takie cuś istnieje? Eee, dziwne jakieś...

    > Nie byłem jeszcze w serwisie, ale z góry się zapytam: Czy serwis będzie
    > miał prawo odmówić naprawienia usterki, jeśli uszkodzenie nastąpiło po
    > wpisaniu ciągu znaków na klawiaturze?

    IMO tak. W końcu uległo uszkodzeniu z winy użytkownika.

    > Jest to 7 znaków, więc teoretycznie mógłbym zupełnie na ślepo ,
    > przypadkowo tego dokonać.

    Zwykły ciąg 7 znaków? Nie rozpoczynający się specjalną froma, zwykłe 7
    znaków? Jakoś nie przekonuje mnie to do istnienia takowego kodu.

    > W razie czego jak rozmawiać z serwisem?

    Osobiście udawałbym jelenia, że telefon działał normalnie, aż tu nagle trach
    i nie wiem co jest 5.

    > Jakie papiery muszę mieć przy sobie, jeśli brałem telefon od operatora?

    Karta gwarancyjna, umowa z operatorem

    P.S. NTG!

    --
    Pozdrawiam, Wycior

  • 3. Data: 2009-02-18 23:10:56
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    Wycior pisze:

    > Takie cuś istnieje? Eee, dziwne jakieś...

    Samsung J700, kod #*7337#

    > IMO tak. W końcu uległo uszkodzeniu z winy użytkownika.

    > Zwykły ciąg 7 znaków? Nie rozpoczynający się specjalną froma, zwykłe 7
    > znaków? Jakoś nie przekonuje mnie to do istnienia takowego kodu.

    Taki kod jak wyżej.

    > Osobiście udawałbym jelenia, że telefon działał normalnie, aż tu nagle trach
    > i nie wiem co jest 5.

    > Karta gwarancyjna, umowa z operatorem
    >
    > P.S. NTG!

    Czy aby na pewno NTG? Moim zdaniem sprawa o tyle ciekawa, że telefon
    dało się uszkodzić przy użyciu jego klawiatury, czyli można powiedzieć,
    że normalnego użytkowania - tak więc uznanie lub nieuznanie gwarancji to
    chyba dyskusja związana z prawem, konsumenckim, czy jakimś...

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-02-19 00:18:29
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 19 Lut, 00:10, Jurij Atarov <a...@c...gov> wrote:

> [...]
    > że normalnego użytkowania - tak więc uznanie lub nieuznanie gwarancji to
    > chyba dyskusja związana z prawem, konsumenckim, czy jakimś...

    Kod IMEI jest wpisany w ciagu znaków kolo kodu kreskowego pod bateria.
    Wiec jesli da sie go skasowac oddajac w rece niewidomej osoby z
    pamieci telefonu to serwis powinien spokojnie moc ponownie go wpisac.
    I tyle.

  • 5. Data: 2009-02-19 00:27:48
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    SzalonyKapelusznik pisze:

> [...]
    > Wiec jesli da sie go skasowac oddajac w rece niewidomej osoby z
    > pamieci telefonu to serwis powinien spokojnie moc ponownie go wpisac.

    Od strony technicznej to dla nich drobiazg, ale musi im się chcieć :) No
    i czasami jest tak, że niektóre "serwisy" przyjmują sprzęt, ale wysyłają
    go gdzieś dalej do zrobienia.

  • 6. Data: 2009-02-19 00:41:44
    Od: "gardziej" <b...@b...pl>

> [...]
    > przypadkowo tego dokonać. W razie czego jak rozmawiać z serwisem?
    > Jakie papiery muszę mieć przy sobie, jeśli brałem telefon od operatora?

    Rownie dobrze ktos mogl Cie wprowadzic w blad i powiedziec, ze ten kod robi cos
    kompletnie innego. Mysle, ze magik w dobrym serwisie podlaczy do komputera
    telefon i Ci to w 3 minuty zrobi.

  • 7. Data: 2009-02-19 08:34:09
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jurij Atarov" <a...@c...gov> napisał w wiadomości

    tak to jest jak ktos chce sobie zdjac sim locka :)
    szkoda tylko ze nie poswieciles minuty na uzycie google to bys wiedzial, ze
    przed toba inni juz probowali z identycznym skutkiem, pocieszajace jest dla
    ciebie to, ze serwis bez problemu przywraca imei wgrywa nowy soft, takze na
    gwarancji nie powinno byc problemu, tytlko oczywiscie nie przyznawaj sie ze
    cos tam klepales, pal glupa i twierdz ze sie tak nagle zrobilo, teoretycznie
    istnieje mozliwosc ze telefon mogl podobny bledny sygnal otrzymac od sieci

  • 8. Data: 2009-02-19 14:40:40
    Od: Jurij Atarov <a...@c...gov>

    szerszen pisze:

> [...]
    > przyznawaj sie ze cos tam klepales, pal glupa i twierdz ze sie tak nagle
    > zrobilo, teoretycznie istnieje mozliwosc ze telefon mogl podobny bledny

    Właśnie nie chciałem zdjąć simlocka :) W ramach marnej przerwy w nauce
    pomyślałem sobie, że poszukam jakichś kodów, kiedyś były takie fajne do
    netmonitora, itp. Google wyrzuciło wyniki, wyłapałem jednym okiem jakiś
    kod i go wbiłem. Moja czysta głupota i tyle. Nie spodziewałem się, że
    mogą istnieć kody pozwalające na tak proste uwalenie telefonu.
    Oddałem do serwisu, zobaczymy co powiedzą.