  • 1. Data: 2007-08-02 06:59:10
    Temat: usuniecie konta na forum a GIODO
    Od: Wiciu <w...@b...com>

    Użytkownik forum zarejestrowany pod aninomowym nickiem udzielał się
    latami na pewnym forum. Nigdy nie ujawnił swoich danych ani w treści
    postów ani w profilu, rzucając jednak obelgami na forum ktoś mu ostatnio
    uświadomił, że na podstawie treści jego postów można się domyślić kim
    jest (no cóż - małe miasto :) nikt nie podał jednak wskazówek).
    Użytkownik żąda teraz usunięcia konta powołując się na GIODO. Czy ma do
    tego prawo, jeśli na forum nie ma jawnie podanych danych osobowych?

  • 2. Data: 2007-08-02 07:55:07
    Temat: Re: usuniecie konta na forum a GIODO
    Od: Wiciu <w...@b...com>

    Wiciu napisał(a):
> [...]
    > Użytkownik żąda teraz usunięcia konta powołując się na GIODO. Czy ma do
    > tego prawo, jeśli na forum nie ma jawnie podanych danych osobowych?

    Chyba sam sobie odpowiedziałem. Zdaje się, że może się na to powołać?

    Art. 6.

    1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje
    dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

    2. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest osoba, której tożsamość można
    określić bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez powołanie się
    na numer identyfikacyjny albo jeden lub kilka specyficznych czynników
    określających jej cechy fizyczne, fizjologiczne, umysłowe, ekonomiczne,
    kulturowe lub społeczne.

    3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

  • 3. Data: 2007-08-02 11:26:41
    Od: "Przemek Lipski" <d...@e...WYTNIJ.pl>

    Użytkownik "Wiciu" <w...@b...com> napisał w wiadomości

    > Chyba sam sobie odpowiedziałem. Zdaje się, że może się na to powołać?

    Nie może się na to powołac, bez przesady. Jak jest anonimowa i usunie się konto
    to i tak treśc postów pozostanie, więc można będzie zidentyfikowac. Tak więc
    usunięcie konta nic nie zmieni.

    Pozdrawiam Przemek

  • 4. Data: 2007-08-02 11:28:10
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Aug 2, 9:55 am, Wiciu <w...@b...com> wrote:

    > 3. Informacji nie uważa się za umożliwiającą określenie tożsamości
    > osoby, jeżeli wymagałoby to nadmiernych kosztów, czasu lub działań.

    Czyli podpada pod 3. Tylko policja może wystapic do providera o
    udostępnienie danych osobowych. A to juz sa nadmierne dzialania