  • 1. Data: 2002-03-22 11:47:49
    Temat: ustawa o vat (nowelizacja 15-II)
    Od: <p...@p...com>

    Dzien dobry,

    pytanie ad nowelizacja ustawy o vat z 15 lutego br.:

    jesli bede rozpowszechnial oprogramowanie open source i za licencje do jego
    uzytkowania
    komercyjnego nie bede pobieral zadnej oplaty (0, nic, null) to jak jest
    obliczany vat 22%?
    Moze mi to ktos wyjasnic?
    Bedzie brana wartosc z sufitu?

    pozdrawiam i dziekuje.

  • 2. Data: 2002-03-22 14:28:16
    Temat: Re: ustawa o vat (nowelizacja 15-II)
    Od: "Grzesieq" <g...@...p.a.m.k.i.l.l.e.r>

> [...]
    jego
    > uzytkowania
    > komercyjnego nie bede pobieral zadnej oplaty (0, nic, null) to jak jest

    Fiskus wymyslil sobie, ze bedzie pobieral VAT od ceny jak za oprogramowanie
    komercyjne. Czyli jesli uzywasz w biurze np. Linuxa to Belka wezmie od
    Ciebie VAT jakbys uzywal komercyjny odpowiednik Linuxa czyli Windows 2000
    Server. Nic bardziej idiotycznego (no moze poza inicjatywa STI) ostatnimi
    czasy nie wymyslono.

    Spojrzmy np. na taka pardoksalna sytuacje. Ja idac do osiedlowego kiosku
    chce kupic czasopismo z plytka zawierajaca darmowego StarOffice'a aby
    napisac list do cioci. Po wprowadzeniu VAT-u na darmowe oprogramowanie cena
    takiego pisemka z plytka wzrasta do 500 PLN, bo tyle mniej wiecej kosztuje
    22% pakietu Microsoft Office XP.

    Ciekawe co na to amerykanscy prawnicy zwiazani z ruchem OpenSource? Pewno
    juz licza zyski z odszkodowania wyplaconego przez Polske za zlamanie umowy
    licencyjnej OpenSource, w ktorej jest napisane, ze z tego oprogramowania nie
    wolno czerpac zysku.

  • 3. Data: 2002-03-23 08:59:22
    Od: Mariusz Paprota <m...@i...pl>

    :
[...]
    Witam.
    Ale jak to się ma do programów zawartych w poszczgólnych
    dystrybucjach? Przecież zawierają one wiele wyspecjalizowanych
    programów np.: pocztowych, graficznych i innych. Czy będą wyceniane
    osobno ? Czy Gimp będzie wyceniany jako Photoshop, Slrn jako Outlok a
    może Forte Agent ?
    Polska to jednak "piękny kraj' :-(
    Mariusz Paprota
    m...@i...pl