  • 1. Data: 2002-03-22 11:18:52
    Temat: Wykup korytaża
    Od: <m...@p...onet.pl>

    Mieszkam we wspólnocie mieszkaniowej, akty notariane mamy na własność cząstki
    nieruchomości wspólnej. Administrator poinformował nas iż jest możliwość
    wykupienia częsci korytaża na własność. Jakie to rodzi skutki prawne. Przecież
    ja teraz ja będę miał większą część nieruchomości, podczas gdy wszyscy
    pozostali mniejszą. Jak powinn wyglądać pismo o kupno tego kawałka korytaża?

  • 2. Data: 2002-03-22 11:25:02
    Temat: Re: Wykup korytaża
    Od: Marek Kuchciak <m...@w...home.pl>

    m...@p...onet.pl:

> [...]
    > skutki prawne. Przecież ja teraz ja będę miał większą część
    > nieruchomości, podczas gdy wszyscy pozostali mniejszą.

    Dodatkowa powierzchnia to dodatkowy udział, a zatem i dodatkowy koszt
    utrzymania. Zmieni się suma udziałów w nieruchomości wspólnej, a jeśli
    nie jest ona równa 1, to zmienia to trochę zasady głosowania (art. 23
    ust 2a ustawy o własności lokali). Teoretycznie można skorygować udziały
    wszystkich pozostałych właścicieli, ale to wymagałoby chyba zmiany
    wszystkich aktów notarialnych (sam jestem ciekaw, czy i w jaki sposób
    jest to wykonalne).

    MWK
    --
    Marek Kuchciak, Wrocław m...@w...home.pl

  • 3. Data: 2002-03-22 13:21:39
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    <m...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > ja teraz ja będę miał większą część nieruchomości, podczas gdy wszyscy
    > pozostali mniejszą. Jak powinn wyglądać pismo o kupno tego kawałka

    a ogladales Kiepskich?
    byl odcinek z korytarzem

    przepraszam, ale bardzo sie ubawilem ogladajac ten odcinek

    zyga

    --
    Zygmunt M. Zarzecki
    emalia elektroniczna: zygmunt malpa zarzecki kom