  • 1. Data: 2002-03-22 10:59:35
    Temat: Aktualnosc dokumentow rejestracyjnych firmy
    Od: "news.tpi.pl" <b...@a...com.pl>

    Witam na grupie.
    Jest taka praktyka bankowa, że od spółek prawa handlowego, przy otwieraniu
    rachunku, czy ubieganiu się o kredyt, wymaga się wypisu z rejestru
    handlowego z pieczątką sądu i datą potwierdzającą aktualne zapisy w tym
    dokumencie, nie starszą niż trzy miesiące, względem daty okazania w banku.
    Twierdzę, że taka praktyka, choć zgodna z procedurami danego banku, jest
    pozbawiona podstaw prawnych. Bank oczywiście może pytać, czy dany dokument
    jest aktualny na dzień okazania, może też prosić nas o oświadczenie w tej
    sprawie. Jeśli podamy w takim oświadczeniu coś co nie jest prawną, to
    rzeczywiście są podstawy (paragrafy), byśmy za to odpowiadali karnie. Proszę
    o opinie i może wskazówki jak skutecznie walczyć z bankiem.
    Jurek

  • 2. Data: 2002-03-22 12:09:34
    Od: "Kotewka" <k...@w...pl>

    Użytkownik "news.tpi.pl" <b...@a...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    karnie. Proszę
    > o opinie i może wskazówki jak skutecznie walczyć z bankiem.

    Podpisuję się dwiema rękoma pod powyższym. Nie ma żadnych podstaw
    prawnych, aby uznawać za wiarygodne akty nie starsze niz. trzy
    miesiące. Jest to nagminna praktyka panująca wśród polskich
    państwowowych instytucji - w szczególności celują w tym Urzędy Celne,
    nie omija ta zaraza także innych organów. Do tego wariackiego
    kołowrotu dołączyły także firmy prywatne (zwróćcie uwagę, jak dużo
    firm np. handlowych i produkcyjnych żąda podobnych danych (ustawa o
    VAT!)). Pomysł przedstawiania oświadczeń, ze od czasu wystawienia
    dokumentu nie zaszły żadne zmiany był parę lat temu wałkowany, ale nie
    przeszedł.
    Sprzedaję następne bzdury:
    - Kierowałem Spółką z o.o. jako jednoosobowy Zarząd pełniąc funkcję
    jego członka (taka była uchwała Zgromadzenia Wspólników i zgodny wpis
    do rejestru). Banki *nie honorowały* wszelkiego rodzaju zaświadczeń o
    wynagrodzeniach pracowników, ponieważ:
    a. Nie było pieczątki "Dyrektor" a "Członek Zarządu" (zresztą w e
    firmie która była właścicielem udziałów w Spółce pieczątek nie
    stosowano);
    b. Nie było podpisu drugiej osoby upoważnionej do reprezentowania
    Spółki (bo takiej nie było).
    c. Próba wzięcia kredytu przeze mnie też kończyła się fiaskiem, gdyż
    sam sobie musiałem poświadczać dochody.
    We wszystkich wypadkach zawsze pomagała zmiana Banku i znalezienie
    takiego, gdzie honorowano inne sposoby uwiarygodniania danych, co
    oznaczało w każdym przypadku rozmowy z kierownictwa Banku i 2-3 dni do
    namysłu.
    Osobną historię stanowi ZUS, ale to może innym razem.

    Kotewka
    k...@w...pl