  • 1. Data: 2002-04-18 10:55:14
    Temat: urlopy
    Od: " Joanna Dudko" <d...@v...com.pl>

    Czy ktoś wie do kiedy należy wykorzystać zaległy urlop i czy można
    wykorzystać urlop zaległy z 2000r, który był naliczany proporcjonalnie do
    przepracowanego okresu, gdyż osoba w 2000 r przyszła do pracy? Dziękuję za
    odpowiedź.

  • 2. Data: 2002-04-18 10:56:19
    Temat: Re: urlopy
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik " Joanna Dudko" <d...@v...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przepracowanego okresu, gdyż osoba w 2000 r przyszła do pracy? Dziękuję za

    Wszelkie roszczenia z tytułu pracy przedawniają się po 3 latach.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-04-18 11:04:42
    Od: " Joanna Dudko" <d...@v...com.pl>

    Dziękuję, a czy mógłby mi Pan podać podstawę prawną ?

  • 4. Data: 2002-04-18 11:20:36
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    > Dziękuję, a czy mógłby mi Pan podać podstawę prawną ?

    KP i bez panów mi tu. Panów to my wycieli w 1918 ;)

    Art. 291. Par. 1. Roszczenia ze stosunku pracy ulegaj? przedawnieniu z
    upływem 3 lat od dnia, w którym roszczenie stało się wymagalne.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-04-18 11:34:54
    Od: " Joanna Dudko" <d...@v...com.pl>

    Dziękuję "Ci" bardzo. Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2002-04-18 11:54:08
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > przepracowanego okresu, gdyż osoba w 2000 r przyszła do pracy? Dziękuję za

    art. 161 KP
    art. 164 par. 2 KP
    art. 168 KP
    przestudiuj te artyk. (nie bedę ich cytować)Wnioski: po pół roku już masz prawo
    do wykorzystania części urlopu, nie możesz sie zrzec do niegoi prawa, twój szef
    jest zobowiązany udzielić ci urlopu, jeśli tego nie zrobi podczas kontroli
    Państwowej Ispekcji Pracy poniesie finasowe konsekwencje.
    Pozdrawiam Danka

  • 7. Data: 2002-04-18 15:43:29
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Joanna Dudko wrote:

    > Czy ktoś wie do kiedy należy wykorzystać zaległy urlop i czy można

    W teorii do 31 marca roku następnego.

    > wykorzystać urlop zaległy z 2000r, który był naliczany proporcjonalnie do
    > przepracowanego okresu, gdyż osoba w 2000 r przyszła do pracy? Dziękuję za
    > odpowiedź.

    Przysługuje ekwiwalent pieniężny obliczany na podstawie wynagrodzenia
    średniego z 3 miesięcy poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu (tutaj
    od grudnia 2000 do lutego 2001). Oczywiście zawsze możecie się dogadać z
    pracodawcą, może lepiej mu będzie nie płacić?

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-04-19 01:01:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Joanna Dudko wrote:

    >+ Czy ktoś wie do kiedy należy wykorzystać zaległy urlop i czy można

    Pracodawca ma dbać "do konca kwartału nastepnego roku"...

    >+ wykorzystać urlop zaległy z 2000r, który był naliczany proporcjonalnie do

    ...a pracownikowi się należy przez 3 lata. Po 3 latach się
    przedawnia, aczkolwiek MOŻNA go udzielić.

    Pozdrowienia, Gotfryd