    From: "zuza" <s...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: urlop doktoranta
    Date: Thu, 22 Jul 2010 16:48:23 +0200

    Witam,

    jestem na ostatnim (czwartym) roku studiów doktoranckich. Pół roku temu
    zatrudniłam się w dużym przedsiębiorstwie - pracuję póki co na 4/5 etatu,
    mam umowę na zastępstwo, póki co.

    Zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o stopniach naukowych i
    tytule naukowym oraz stopniach i tytule w zakresie sztuki "pracownikowi nie
    będącemu nauczycielem akademickim lub pracownikiem naukowym,
    przygotowującemu rozprawę doktorską lub habilitacyjną, przysługuje, na jego
    wniosek, w uzgodnionym z pracodawcą terminie, urlop w wymiarze dwudziestu
    ośmiu dni, które w rozumieniu odrębnych przepisów są dla tego pracownika
    dniami pracy, na przygotowanie obrony rozprawy doktorskiej lub kolokwium
    habilitacyjnego oraz zwolnienie od pracy na przeprowadzenie obrony rozprawy
    doktorskiej lub kolokwium habilitacyjnego."

    Mój pracodawca twierdzi, że owszem przysługiwałby mi taki urlop, gdyby to on
    skierował mnie na te studia. A tak nie było -nie dziwne, skoro jak już
    pisałam, byłam na ostatnim roku, gdy podjęłam pracę. Nie miał więc nawet
    szansy na to by mnie gdziekolwek kierować... Ale przyjmując mnie do pracy
    wiedział, że robię doktorat. No więc zdaniem mojego pracodawcy, na podstawie
    regulaminu wewnętrznego spółki żaden dodatkowy urop mi nie przysługuje. Czy
    on ma prawo tak postępować? Czy ma rację? Mi się wydaje że ustawa to ustawa,
    tam nie ma mowy o żadnym warunku kierowania na studia... Czy regulamin
    Spółki może być ponad ustawą? A jeśli to ja mam rację, jak się bronić, jak
    walczyć o swoje?

    Z góry dzięki za podpowiedzi
    Zuzka