  • 1. Data: 2002-06-21 22:10:35
    Temat: uprawnienie kanarow-gdzie?
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Parę słów wstępu: zaczynają mnie powoli wkurzać kanary(a dokładniej
    RENOMA) w kolejkach podmiejskich i chciałbym się dowiedzieć, co oni
    mogą, a co nie. Dlatego zwracam się z pytaniem: gdzie można znaleźć w
    sieci jakieś przepisy na ten temat: co kontroler może, a czego nie może,
    itp. Słyszałem od pewnej osoby, której znajomy przez pewien czas był
    'kanarkiem', że sporo numerów, które oni odstawiają, jest niezgodne z
    prawem.

    --
    Pozdrawiam Bad Worm
    badworm<małpa>post<kropka>pl

  • 2. Data: 2002-06-25 07:01:58
    Temat: Re: uprawnienie kanarow-gdzie?
    Od: <m...@p...com>

> [...]
    > itp. Słyszałem od pewnej osoby, której znajomy przez pewien czas był
    > 'kanarkiem', że sporo numerów, które oni odstawiają, jest niezgodne z
    Uprawnienia regulowane są w ustawie z dnia 15 listopada 1984 r. Prawo
    przewozowe. (Dz.U.2000.50.601 ze zm.); Art. 33a. 1. Przewoźnik lub osoba przez
    niego upoważniona, legitymując się identyfikatorem umieszczonym w widocznym
    miejscu, może dokonywać kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu.2.
    Identyfikator, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej
    następujące informacje:1) nazwę przewoźnika,2) numer identyfikacyjny osoby
    dokonującej kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu,3) zdjęcie
    kontrolującego, 4) zakres upoważnienia, 5) okres ważności,6) pieczęć i podpis
    wystawcy (przewoźnika).3. W razie stwierdzenia braku odpowiedniego dokumentu
    przewozu albo dokumentu uprawniającego do przejazdu bezpłatnego lub ulgowego,
    przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona powinni pobrać właściwą należność
    i opłatę dodatkową.4. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona ma prawo: 1)
    w razie odmowy zapłacenia należności - żądać okazania dokumentu umożliwiającego
    stwierdzenie tożsamości podróżnego,2) w razie odmowy zapłacenia należności i
    niemożności ustalenia tożsamości podróżnego - zwrócić się do funkcjonariusza
    Policji i innych organów porządkowych, które mają, zgodnie z przepisami prawa,
    uprawnienia do ustalania tożsamości osób, o podjęcie czynności zmierzających do
    ustalenia tożsamości podróżnego,3) w razie uzasadnionego podejrzenia, że
    dokument przewozu albo dokument uprawniający do przejazdu bezpłatnego lub
    ulgowego jest podrobiony lub przerobiony - zatrzymać dokument za pokwitowaniem
    oraz przesłać go prokuratorowi lub Policji, z powiadomieniem wystawcy dokumentu.

    pzdr

    marek