  • 1. Data: 2002-06-21 21:24:35
    Temat: WAPARK - bezkarny?
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Zaparkowałem samochód za znakiem informacyjnym PARKING - koniec. Nie było
    zakazu postoju ani znaku informującego o płatnym parkowaniu. Wracam a tu
    blankiet na opłacenie kary pieniężnej za brak biletu. Czy cały teren Gminy
    Warszawa- Centrum jest pod "jurysdykcją" WAPARKu? Co w tej sytuacji robić? Jak
    mi udowodnią , że stałem na miejscu płatnym?
    Daro

  • 2. Data: 2002-06-22 03:05:06
    Temat: Re: WAPARK - bezkarny?
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    Jak
    > mi udowodnią , że stałem na miejscu płatnym?

    A jak jest ze strefami płatnego parkowania. Słyszałem, że NSA i Trybunał
    Konstytucyjny zakwestionowały legalność w pobieraniu tych opłat. Czyli, że
    władze nie mogą stawiać tablic z napisem strefa płatnego parkowania i
    pobierać opłat?

  • 3. Data: 2002-06-22 09:29:50
    Od: "Wrona" <w...@s...mowimy.stanowcze.nie.wsisiz.edu.pl>

> [...]
    > Warszawa- Centrum jest pod "jurysdykcją" WAPARKu? Co w tej sytuacji robić? Jak
    > mi udowodnią , że stałem na miejscu płatnym?

    Witam.

    Musisz rozroznic znaki "strefa ....." i znak informacyjny "P". Znak strefa mowi, ze
    za tym znakiem, do momentu opuszczenia w/w strefy, postoj jest platny w kazdym
    miejscu. A znak "P" informuje o miejscu wyznaczonym do parkowania i czesto sposobie
    ustawienia na tym miejscu pojazdu. Kodeks drogowy dopuszcza parkowanie okreslonych
    pojazdow w miejscach nieoznaczonych (na chodniku i to rownolegle do kraweznika, na
    ulicy, gdy nie ma znakow, wszystko przy spelnieniu okreslonych warunkow)
    Za zaparkowanie poza miejscem wyznaczonym ale zgodnego z przepisami i w strefie sie
    placi.
    Za zaparkowanie niezgodne z przepisami placi sie rowniez ale z innego paragrafu -
    nieprawidlowe parkowanie:)

    Moze nie zauwazyles znaku strefa?
    Na wezwaniu masz okreslone miejsce w ktorym stal Twoj samochod. Wystarczy, ze to
    miejsce jest w strefie

    WW