  • 1. Data: 2007-06-16 13:14:03
    Temat: Lokal na wesele - wycofanie sie z umowy
    Od: s...@g...com

    Witam,
    Właśnie dziś dowiedziałem się, żebym podjechał i odebrał zaliczkę na
    wesele, które miało się odbyć 1 września. Okazało się, że właściciel
    sprzedał lokal i tyle. Nowy lokal znalazłem, ale posiada on o wiele
    gorszy standard pod każdym względem.
    Czy to nie jest oszustwo, skoro jeszcze miesiąc temu właściciel nic
    nie mówił o tym, że będzie sprzedawał lokal i że dał ogłoszenia a
    tylko upewniał się czy na pewno jest wpłacona zaliczka (wpłaciłem ją
    już w styczniu)? Przecież im wcześniej bym o tym się dowiedział tym
    więcej czasu miałbym na znalezienie innego lokalu, który by mnie
    satysfakcjonował. Czy mogę liczyć przed sądem na jakieś
    zadośćuczynienie chociażby pod postacią wpłaty konkretnej sumy na
    szczytny cel? Przecież 90% planów wywróciło mi się do góry nogami. Nie
    mówiąc już o nerwach i rozpaczy przyszłej małżonki.
    Pozdrawiam.
    Sebastian.
    PS. Proszę o odpowiedzi bez emocji i złośliwości, bo i tak już mam
    "lekko" zrąbany humor.

  • 2. Data: 2007-06-16 14:29:42
    Temat: Re: Lokal na wesele - wycofanie sie z umowy
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    Właśnie dziś dowiedziałem się, żebym podjechał i odebrał zaliczkę na

    Wpisz w googlach "zaliczka". Pierwszy link wyjaśni Ci wszystko.

    Darek

  • 3. Data: 2007-06-16 14:30:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    s.com...

    Należy Ci się na pewno podwójna zaliczka do zwrotu. Większa kwota tylko o
    ile potrafisz udokumentować straty.

  • 4. Data: 2007-06-16 17:36:11
    Od: s...@g...com

    wiadomościnews:1181999643.913795.305410@n2g2000hse.g
    ooglegroups.com...

    > Należy Ci się na pewno podwójna zaliczka do zwrotu. Większa kwota tylko o
    > ile potrafisz udokumentować straty.

    Zastanawiam się czy nie można by podciągnąć tego pod oszustwo. Skoro
    koleś wiedział, że będzie sprzedawał lokal to przecież liczył się z
    tym, że nie będzie mógł dotrzymać umowy a jednak jeszcze miesiąc temu
    bardzo dopytywał się czy wpłaciłem pieniądze.
    A zasady współżycia społecznego? Wiem, że to bardzo śliski temat i
    dużo zależy od interpretacji sędziego.

  • 5. Data: 2007-06-16 18:02:15
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    s.com...
    On 16 Cze, 16:30, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    Gdyby dało się dowieść, ze w chwili przyjmowania zaliczki wiedział, to tak.

  • 6. Data: 2007-06-16 20:45:28
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Należy Ci się na pewno podwójna zaliczka do zwrotu.

    Ale to dotyczy zadatku, nie zaliczki, nie mylę się?

  • 7. Data: 2007-06-16 20:50:44
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik <s...@g...com> napisał

    > Zastanawiam się czy nie można by podciągnąć tego pod oszustwo. Skoro
    > koleś wiedział, że będzie sprzedawał lokal to przecież liczył się z
    > tym, że nie będzie mógł dotrzymać umowy

    Sprzedaż lokalu to nie jest pięć minut. Mógł mieć zamiar sprzedaży
    (ogłoszenia, oferty w agencjach itp.) od roku czy dwóch. I co,
    przez ten czas nie miał prowadzić żadnej działalności? Możliwe
    że kupiec trafił się właśnie teraz i nie chce czekać z transakcją
    do twojego wesela.

  • 8. Data: 2007-06-16 21:47:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:f51i6v$g1d$1@news.onet.pl...

    > Ale to dotyczy zadatku, nie zaliczki, nie mylę się?

    To, czy to jest zadatek, czy zaliczka zależy od charakteru ich umowy, nie
    zaś tego, jak pytający to nazwie. Jako, że ta zaliczka przepada, jeśli
    zrezygnujesz z lokalu, to jest to zadatek, a nie zaliczka - jakkolwiek być
    to nie nazwał.

  • 9. Data: 2007-06-17 05:42:32
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

> [...]
    > zaś tego, jak pytający to nazwie. Jako, że ta zaliczka przepada, jeśli
    > zrezygnujesz z lokalu, to jest to zadatek, a nie zaliczka

    Nie znamy treści tej umowy i nie wiemy czy ta zaliczka by przepadła
    czy nie. Jedyne co wiemy to nazwa tej wpłaty.

  • 10. Data: 2007-06-18 18:30:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:f52hl0$6gg$1@news.onet.pl...

    > Nie znamy treści tej umowy i nie wiemy czy ta zaliczka by przepadła
    > czy nie. Jedyne co wiemy to nazwa tej wpłaty.

    No i jeszcze mamy pewne doświadczenie. Spotkałeś się z przypadkiem, by ta
    wpłata miała charakter zaliczki? Jaki by to miało mieć sens? Zaliczka ma
    sens, gdy jest brana przed imprezą na pokrycie kosztów jej zorganizowania.
    A nie pół roku wcześniej.