  • 1. Data: 2007-06-16 12:15:41
    Temat: Spadek - mieszkanie - pytanie
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Odziedziczyłem po rodzicach mieszkanie ze spółdzielczym własnościowym
    prawem do lokalu. Sprawa spadkowa się odbyła, prawomocne postanowienie
    jest więc idę z tymże postanowieniem sądu do spółdzielni dopełnić
    formalności a tam mi meldują że skoro chcę zatrzymać to mieszkanie to
    muszę wykupić udziały członkowskie w tejże spółdzielni. I teraz moje
    pytanie: czy składki członkowskie które moi rodzice płacili
    kilkadziesiąt lat podlegają dziedziczeniu czy przepadły w chwili ich
    śmierci oraz czy spółdzielnia w tym przypadku może stawiać takowe
    warunki?? Będę wdzięczny za wszelkie informacje w tym temacie.

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

  • 2. Data: 2007-06-16 14:33:10
    Temat: Re: Spadek - mieszkanie - pytanie
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Odziedziczyłem po rodzicach mieszkanie ze spółdzielczym własnościowym
    > prawem do lokalu. Sprawa spadkowa się odbyła,

    Mogłeś odziedziczyć jedynie wkład mieszkaniowy.
    Byłeś zameldowany w mieszkaniu?
    Jezeli nie to mieszkanie przepada a spółdzielnia wypłaci wkład.
    Jezeli byłeś zameldowany to musisz zawnioskować o przyjęcie w poczet
    członków. Płaci się tylko za członkostwo. Masz na to rok.

    Darek

  • 3. Data: 2007-06-16 15:03:12
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Darek" <n...@p...maila.pl> wrote in message

> [...]
    > Jezeli byłeś zameldowany to musisz zawnioskować o przyjęcie w poczet
    > członków. Płaci się tylko za członkostwo. Masz na to rok.

    co za bzdury.
    Jakie mieszkanie przepada?
    jakie przyjęcie w poczet czlonków?
    Obudz się chłopie PRL już się skończył.

  • 4. Data: 2007-06-18 06:41:50
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > co za bzdury.
    > Jakie mieszkanie przepada?
    > jakie przyjęcie w poczet czlonków?
    > Obudz się chłopie PRL już się skończył.

    Niewiele mi te dwie wypowiedzi dały ale widać o fachowca od prawa
    spółdzielczego trudno dzisiaj. (może wszyscy wyjechali do Irlandii??)

    Postroofki

  • 5. Data: 2007-06-18 18:38:40
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@a...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nick......: DaNsOuNd
    > name......: Daniel Rykowski
    > contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

    Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu podlega dziedziczeniu, więc jesteś
    prawowitym jego właścicielem.
    I nie musisz wnioskować o przyjęcie w poczet członków!!!

    Ustawa o spółdzielniach mieszkaniowych
    Rozdział 2

    Art. 17 2. 1. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu jest prawem
    zbywalnym, przechodzi na spadkobierców i podlega egzekucji. Jest ono
    ograniczonym prawem rzeczowym.

  • 6. Data: 2007-06-18 21:06:51
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

> [...]
    >
    > Art. 17 2. 1. Spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu jest prawem
    > zbywalnym, przechodzi na spadkobierców i podlega egzekucji. Jest ono

    Nareszcie jakiś konkret :) Wielkie dzięki z ukłonami :-)

    Postroofki

  • 7. Data: 2007-06-19 18:53:28
    Od: "zgaga" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > nick......: DaNsOuNd
    > name......: Daniel Rykowski
    > contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

    Cieszę się, że mogłam jakoś pomóc, jak widać, nie wszyscy jednak wyjechali
    do Irlandii..... :)