  • 1. Data: 2006-07-18 06:56:45
    Temat: emerytura i szodliwe warunki pracy
    Od: ".:Mariusz K:." <m...@o...pl>

    Witam
    Mam pytanie dotyczące wcześniejszej emerytury z tytułu szkodliwej pracy.
    Mój ojciec w latach osiemdziesiątych 15 lat wykonywał szkodliwą pracę i
    ma na to dokumenty.
    Dziś ma 56lat i jak by miał 60lat to z czego wiemy, mógłby przejść na
    wcześniejszą emeryturę.
    Ale słyszał że te przepisy się zieniły i te szkodliwe warunki pracy będą
    tylko wliczane osobą które w tym roku osiągną wiek 60lat
    Moje pytanie
    Czy za cztery lata, tata będzie mógł się ubiegać o wcześniejszą
    emeryturę za prace w szkodliwych warunkach ??
    Będę wdzięczny za pomoc.
    Mariusz K

  • 2. Data: 2006-07-18 11:31:53
    Temat: Re: emerytura i szodliwe warunki pracy
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .:Mariusz K:. napisał(a):

    [ciach ...]

    Ja tylko w kwestii formalnej: chodzi nie o pracę w warunkach
    szkodliwych, ale o prace w warunkach szczególnych. A to co innego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    http://johnson.cba.pl/

  • 3. Data: 2006-07-18 14:47:37
    Od: ".:Mariusz K:." <m...@o...pl>

    Johnson napisał(a):
    > .:Mariusz K:. napisał(a):
    >
    > [ciach ...]
    >
    > Ja tylko w kwestii formalnej: chodzi nie o pracę w warunkach
    > szkodliwych, ale o prace w warunkach szczególnych. A to co innego.

    Nie wiem czy to są warunki szczególne czy szkodliwe ale 15 lat szlifował
    żeliwo w zakładzie pracy i ma na to dokumenty że to jest praca szkodliwa.

  • 4. Data: 2006-07-18 19:43:17
    Od: k...@g...pl

    .:Mariusz K:. napisał(a):
> [...]
    > Moje pytanie
    > Czy za cztery lata, tata będzie mógł się ubiegać o wcześniejszą
    > emeryturę za prace w szkodliwych warunkach ??

    Tutaj znajdziesz czesciowa odpowiedz w kwestii prawa do wczesniejszej
    emerytury
    http://www.poradaprawna.pl/artykul.php?id=2044
    Podobno do konca tego roku rzad ma opracowac szczegolowe przepisy
    ustawodawcze zwiazane z wczesniejszymi emeryturami i emeryturami
    pomostowymi.
    W swietle obowiazujacych zasad przechodzenia na emeryture, Twoj Tata
    niestety nie posiada takich uprawnien. Wiem tez ze dotychczasowe zasady
    przyznawania wczesniejszej emerytury maja byc przedluzone do konca
    2008r. i Tacie tez brakowac beda dwa lata do wieku 60 lat zycia. Wydaje
    mi sie ze jak na razie to pozostaje miec nadzieja na zmiane przepisow i
    wprowadzenie emerytury pomostowej.
    pozdr/J-23