  • 1. Data: 2006-02-07 14:00:02
    Temat: umowa-zlecenie
    Od: "Tomix" <l...@p...onet.pl>

    Czy to prawda, że wykonując pracę na umowę-zlecenie,
    nie mozna zarejestrowac sie jako bezrobotny w Urzedzie Pracy?
    Logicznie patrząc: wykonując taka umowę nie jest sie bezrobotnym tylko
    często za naprawde niewielkie grosze...
    Jak to jest napradę z UP?

    Tom

  • 2. Data: 2006-02-07 14:01:04
    Temat: Re: umowa-zlecenie
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomix wrote:
    > Czy to prawda, że wykonując pracę na umowę-zlecenie,
    > nie mozna zarejestrowac sie jako bezrobotny w Urzedzie Pracy?

    Można, ale nie wolno ;)

    > Logicznie patrząc: wykonując taka umowę nie jest sie bezrobotnym tylko
    > często za naprawde niewielkie grosze...

    Twój wybór: albo bezrobocie, albo grosze... albo szara strefa :-P

  • 3. Data: 2006-02-07 18:44:18
    Od: "Tomix" <l...@p...onet.pl>

    Logicznie patrząc: wykonując taka umowę nie jest sie bezrobotnym tylko

    > Twój wybór: albo bezrobocie, albo grosze... albo szara strefa :-P

    no nie chodzi tu ze grosze... ale chodzi o ubezpieczenie zdrowotne, no

  • 4. Data: 2006-02-07 18:53:39
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Tomix" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > no nie chodzi tu ze grosze... ale chodzi o ubezpieczenie zdrowotne, no

    Przeciez z umowy zlecenie tez masz zdrowotne (nawet jesli na miesiac
    dostajesz 100 zl) - wiec gdzie dostrzegasz problem?

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 5. Data: 2006-02-07 20:05:53
    Od: "Tomix" <l...@p...onet.pl>

    > Przeciez z umowy zlecenie tez masz zdrowotne (nawet jesli na miesiac
    > dostajesz 100 zl) - wiec gdzie dostrzegasz problem?

    problem dostrzegam w tym ze pracodawca placi za mnie tylko podatek, a to
    dlatego podejrzewam ze zatrudnia osoby do 26 roku zycia uczace sie i nie ma
    zdrowotnego..
    Dlatego potrzebne byloby zdrowote z UP ale to błedne kolo sie robi

  • 6. Data: 2006-02-07 20:27:23
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    SDD napisał(a):
    > Przeciez z umowy zlecenie tez masz zdrowotne (nawet jesli na miesiac
    > dostajesz 100 zl) - wiec gdzie dostrzegasz problem?
    No taki ze jesli sie zarabia 200-300zl i odprowadzi sie zdrowotne to
    zabawa przestanie byc oplacalna
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 7. Data: 2006-02-07 20:37:21
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    SDD napisał(a) w wiadomości: ...
    >Użytkownik "Tomix" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Zdrowotne można samemu płacić na życzenie... Drogo jest.

    >Przeciez z umowy zlecenie tez masz zdrowotne (nawet jesli na miesiac
    >dostajesz 100 zl) - wiec gdzie dostrzegasz problem?

    Zdrowotne jest. Nie ma zdrowotnego przy umowie o dzieło.

    Ale czy przypadkiem przy zleceniu ZUS nie jest obowiązkowy, jeżeli nie ma
    ZUS z innych tytułów?

    Arek

  • 8. Data: 2006-02-07 20:40:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    badzio wrote:

    > No taki ze jesli sie zarabia 200-300zl i odprowadzi sie zdrowotne to
    > zabawa przestanie byc oplacalna

    Ale przecież składki są procentowe, więc w czym problem?

    Idzie ZUS i na chore kasy - to od umów o dzieło nie ma tych składek.

  • 9. Data: 2006-02-07 22:42:35
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tomix wrote:

    > problem dostrzegam w tym ze pracodawca placi za mnie tylko podatek, a to

    To łamie prawo. Jak mu się ZUS i skarbówka dorwą do tyłka...

    > dlatego podejrzewam ze zatrudnia osoby do 26 roku zycia uczace sie i nie ma
    > zdrowotnego..

    Akurat czy ma, czy nie ma to jeden pies - to i tak idzie z podatku.
    Niestety - musi także zabulić ZUS.

    > Dlatego potrzebne byloby zdrowote z UP ale to błedne kolo sie robi

    Nie zdrowotne, a składki na ZUS.