  • 1. Data: 2003-10-03 09:27:18
    Temat: umowa zlecenia vs. umowa o prace
    Od: "Tomek" <g...@k...onet.pl>

    Witam,

    chce podpisac umowe z firma na nastepujaca usluge:

    utrzymywaniu i aktualizacji serwisu internetowego Zamawiającego oraz
    projektowanie, utrzymywanie i aktualizacja serwisów internetowych
    obsługiwanych przez Zamawiającego.

    Czy moge to zrobic na umowe zlecenia (wynagrodzenie miesieczne na podstawie
    rachunków) czy tez konieczna jest umowa o prace?
    Jak na to patrzy KP?

    Aha, narzedzia czyli sprzet i oprogramowanie (legalne) jest moja wlasnoscia

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2003-10-03 13:18:49
    Temat: Re: umowa zlecenia vs. umowa o prace
    Od: "Tom" <...@f...pl>

> [...]
    podstawie
    > rachunków) czy tez konieczna jest umowa o prace?
    Może być zlecenie, a raczej umowa o świadczenie usług do której odpowiednio
    stosuje się przepisy o zleceniu.

    Przeczytaj jednak uważnie dofinicję stosunku pracy:

    "Przez nawiązanie stosunku pracy pracownik zobowiązuje się do wykonywania
    pracy określonego rodzaju na rzecz pracodawcy i pod jego kierownictwem oraz
    w miejscu i czasie wyznaczonym przez pracodawcę, a pracodawca - do
    zatrudniania pracownika za wynagrodzeniem."

    Jeżeli treść umowy zlecenia będzie odpowiadała powyższej definicji - będą
    problemy z PIP-em. To samo się stanie gdy PIP ustali, że faktycznie
    wykonywana jest praca a nie zlecenie.

    burenezo

  • 3. Data: 2003-10-03 14:58:40
    Od: "ania" <b...@h...com>

    Podpisz umowę o współpracy
    Ale tylko wówczas, gdy masz założoną działalność gospodarczą i określ ściśle
    w umowie warunki płatności
    Jeśli chcesz to mogę podesłać ci wzór takiej umowy.

  • 4. Data: 2003-10-03 15:48:08
    Od: "Tomek" <g...@k...onet.pl>

> [...]
    >
    > Jeżeli treść umowy zlecenia będzie odpowiadała powyższej definicji - będą
    > problemy z PIP-em. To samo się stanie gdy PIP ustali, że faktycznie

    Czy Twoim zdaniem zawarcie w umowie nastepujacych punktow moze oddalic
    podejrzenia PIP, ze chodzi o umowe o prace?
    1. Zleceniobiorca oświadcza, iż posiada sprzęt komputerowy oraz
    oprogramowanie umożliwiające wykonanie przedmiotu zlecenia, określonego w
    paragrafie poprzedzającym.
    2. Zleceniobiorca zobowiązuje się do realizacji zadań wymienionych w Par.1
    samodzielnie i nie powierzania ich wykonania osobie trzeciej bez zgody
    Zleceniodawcy.
    3. Strony ustalają, iż miejscem wykonania zlecenia, będzie miejsce
    zamieszkania Zleceniobiorcy

    no i dzieki za odpowiedz :)

    pozdrawiam

    Tomek