  • 1. Data: 2004-01-26 10:09:03
    Temat: umowa użyczenia a ulga remontowa
    Od: gab<o...@w...pl>

    czy można skorzystać z ulgi remontowej na podstawie zawarcia umowy
    użyczenia z ojcem, który ma tytuł własności do domu. Jako córka, chcę
    z nim zawrzeć taką umowę na 2 pomieszczenia mieszkalne. Czy to
    jest zgodne z prawem?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-26 10:23:26
    Temat: Re: umowa użyczenia a ulga remontowa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, gab wrote:

> [...]
    >+ użyczenia z ojcem, który ma tytuł własności do domu. Jako córka, chcę
    >+ z nim zawrzeć taką umowę na 2 pomieszczenia mieszkalne. Czy to

    Najwyraźniej.
    Wymagany jest "tytuł prawny" a umowa użyczenia jest w Kodeksie
    Cywilnym opisana :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2004-01-26 10:38:45
    Od: odre<o...@w...pl>

    prosze jeszcze o informacje, czy umowa użyczenia właśnie z ojcem nie
    stanowi tu jekiejś nieprawidłowości typu pokrewieństwo, czy że rodzice
    są zobowiązani udzielić lokum mieszkalnego swoim dzieciom?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-01-30 15:31:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 26 Jan 2004, odre wrote:

    >+ prosze jeszcze o informacje, czy umowa użyczenia właśnie z ojcem nie
    >+ stanowi tu jekiejś nieprawidłowości typu pokrewieństwo,

    Nie. Wręcz umowa użyczenia (a dokładniej: wszystkie formy "nieodpłatego
    korzystania") ustawa o podatku dochodowym okresla jako zwolnione
    od podatku ("...i poniesione koszty nie stanowia kosztów uzyskania").

    >+ czy że rodzice
    >+ są zobowiązani udzielić lokum mieszkalnego swoim dzieciom?

    ...dożywotnio ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd