  • 1. Data: 2011-07-08 05:53:56
    Temat: bezpłatne odtwarzanie w Ośrodku Kulruty - jakie opłaty?
    Od: B <...@...pl>

    Witma,
    Jest tak: Ośrodek Kultury zamierza bezpłatnie odtwarzać filmy dla
    mieszkańców gminy. Jakie opłaty musi wnieść?
    Z tego co się zorientowałem to na pewno ZAIKS.
    Ale czy nośnik może być dowolny? tj. wystarczy, że kupią w normalnie w
    sklepie DVD czy jakąś specjalną muszą, z licencją na publiczne odtwarzanie?

    A może wystarczy zaciągnąć z sieci. W końcu to ten co udostępnił
    popełnia przestępstwo a nie ten co ściągnął. A ZAIKS został opłacony.

    B.

  • 2. Data: 2011-07-08 15:16:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "B" <...@...pl> napisał w wiadomości

    Poza zaiksem trzeba jeszcze opłacić opłaty licencyjne producenta (ZPAV)
    oraz wykonawców (STOART). Ja bym napisał mail lub faks do Fundacji Ochrony
    Twórczości Audiowizualnej FOTA, to dostaniecie wiążącą odpowiedź i jeśli
    nawet coś bedzie nie tak, to na pewno nikt się nie doczepi, że nie
    dochowano należytej staranności. Co do nośnika, to zdaje się, że nośnik
    może być dowolny. Z filmami nie przerabiałem, ale piszę to poprzez analogię
    do dyskotek, gdzie zrzeszony DJ może mieć nieoryginalne płyty.