    From: "wally." <p...@e...usun_to.ur.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa przez Internet
    Date: Tue, 06 Sep 2005 09:27:01 +0200

    Witam,
    Nie jestem biegły w świadczeniu usług drogą elektroniczną, ale spotkałem
    się z takim problemem.
    Jest sobie firma, która prowadzi bazę obiektów noclegowych pod adresem
    www.upps.at. Aby zarejestrować się na ich stronie wystarczy wypełnić
    formularz, wpisać dwukrotnie adres email (jak mówią "w celu uniknięcia
    nielegalnego nadużycia") dane o obiekcie, zahaczyć "akceptuję umowę" i
    już. Żadnego potwierdzenia autentyczności maila (np. w formie przesłanej
    wiadomości z linkiem aktywującym konto). Po miesiącu przychodzi pierwszy
    rachunek za korzystanie z serwisu. Żadna z osób z marketingu hotelu nie
    przyznaje się do wypełnianai w/w formularza, wszyscy zrobili wielkie oczy.
    Na taj samej zasadzie każdy mógłby podać dane hoteli których nie lubi,
    lub w których ich źle obsłużono, żeby złośliwie narazić je na koszty
    niechcianej reklamy, czyż nie?
    Nawet w tej chwili nie widzę sensu proszenia ich o podanie adresu IP
    spod którego dokonano rejestracji, bo już wysłaliśmy maila z prośbą o
    wyjaśnienie, więc nasz IP jest w nagłówku wiadomości.
    Co można w tej sytuacji zrobić?
    Pozdrawiam,
    wally.