    From: "Grazyna" <g...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: umowa o dzieło z fundacją - przekręt
    Date: Sat, 25 Dec 2004 08:45:45 +0100

    Witam

    Od jakiegoś czasu pozostaję bez pracy, więc dosyć chętnie przyjęłam
    propozycję pracy w pewnej organizacji dostajacej fundusze z budżetu.
    Organizacja to stawia sobie za cel pomaganie ludziom najslabszym, dzieciom
    itp. Wszystko było w porządku, wynagrodzenie całkiem przyzwoite (całość
    około 80 godzin płatna koło 4000), swoją pracę wykonałam rzetelnie. Do tej
    pory nie podpisałam umowy - znajomi znajomych nie było podstaw, że mnie
    oszukają. I teraz okazuje się, że umowa ma być większa [nawet 2x], tylko że
    ja mam dostać tyle ile na początku mi powiedziano, a reszta zostaje w
    organizacji. Znaczy że ktoś zarobi tyle co ja nie robiąc nic, a przecież
    zarząd tej organizacji ma i tak wynagrodzenie na poziommie ~6000pln/miesiąc.
    Szczerze mówiąc nie wiem co robic z tym fantem, niby dano mi pracę, ale z
    drugiej strony okrada się osoby, które najbardziej takiej pomocy potrzebują.
    Wiem też że każdej z 6 osób uczestniczących w tym "projekcie", zaproponowano
    takie warunki - daje to w sumie lekko licząc kwotę 6*4000 = 24 000 PLN,
    które na czysto zostaną w tej organizacji. Proszę o radę jak postąpić, żeby
    zapobiec okradaniu ludzi potrzebujacych i jednocześnie być fair w stosunku
    do tej organizacji.

    Pozdrawiam
    Grażyna