  • 1. Data: 2004-11-13 19:06:46
    Temat: umowa o dzielo,umowa zlecenie..wyjasnijcie mi cos..
    Od: "jasper [ SZN ]" <4...@p...onet.pl>

    witam

    Zwracam sie do was z prosba o wytlumaczenie mi pewnej kwestii.A
    mianowicie.Zaczolem pracowac w firmie ( branza budowlana ) .Z chwili tej ze
    rozpoczolem prace to zostalem pomocnikiem wiec zarobek niewielki..Umowy nie
    dostalem ale za to moglem wybrac czy wziasc umowe zlecenie ( zabieraja 30 %
    podatku o ile sie nie myle ?! ),umowe o dzielo ( 20 % podatku ) lub isc na
    koncesje do koleszki.Koncesja ta polega na tym ze ze moje pieniazki brutto
    dostaje koleszka i on sie rozlicza z Kruzem ( akurat placi skladki Kruz ) w
    ten sposob ja dostaje od niego/firmy swoje pieniazki pomniejszone o jakas
    tam czesc ( niby 10 % ) nie wiem dokladnie jak to jest rozliczane ale wiem
    ze na pewno od swojej kwoty brutto do wyplaty mam odtracane 10 %. i kwestia
    jest taka ze nie mam zadnej umowy ani na firme ani z koleszka. niby wszystko
    prawnie jest okey ale czy na pewno ?! czy to ze koleszka dostaje moje
    pieniazki i o nich odtraca 10 % podatku jest wlasciwe z prawnego punktu
    widzenia ?? nie wiem ?! wiec wydaje mi sie ze pracuje na czarno wiec
    wyjasnijcie mi to prosze bo nie wiem ;-(( moze nakrecilem ale nie wiem jak
    to wyjasnic;-((

    Ps.moze inaczej jesli nakrecilem.Jest cos takiego ze na kartce godzinowej w
    rubryce gdzie moge wybrac rodzaj umowy (umowa zlecenie,o dzielo ) moge
    wpisac na czyja koncesje chce isc i tu wpisuje imie i nazwisko koleszki
    ktory zgodzil sie wziasc mnie do siebie na koncesje.....wiec jak to jest z
    prawnego punktu widzenia jak nie dostalem zadnej umowy ?

    pozdrawiam

    jasper