  • 1. Data: 2007-11-10 09:56:52
    Temat: umowa o dzieło - podpisany rachunek
    Od: w...@g...com

    Witam,

    Pracowałem przez miesiąc czasu na umowę o dzieło; W umowie był
    napisany termin "od, do", stawka godzinowa i że wypłata nastąpi w
    siedzibie zleceniodawcy w określonym terminie po przedłożeniu
    rachunku.

    Oprócz tego miałem wyznaczone miejsce pracy, określone godziny pracy
    (8 godzin).

    Skończył się termin, pracodawca pokazał mi rachunek, wszystko się
    zgadzało.
    "- Podawałeś mi konto bankowe?
    - Nie...
    - Zrobiłbym przelew odrazu"
    Podałem konto bankowe, podpisałem rachunek. Na rachunku była wzmianka
    "kwituję odbiór kwoty";

    Robionego przelewu nie widziałem.
    Podsumowując, wyszedłem z biura bez gotówki, z podpisanych rachunkiem.

    Jakie mam możliwości prawne wyegzekwowania od niego pieniędzy, gdyby
    oszukał mnie z przelewem? (a wiem, że co najmniej 2 osobom w firmie,
    które odchodziły, zrobił taki numer);

    Dowody lub niedowody jakimi dysponuję:
    - screenshot z komunikatora internetowego, w którym jasno pytam ile
    czasu będzie szedł przelew wynagrodzenia za moją umowę. I jego
    odpowiedź.
    - świadkowie, którzy wiedzą że wyszedłem bez pieniędzy z biura.
    - 1 osoba poszkodowana, która na przelew czeka 3 tygodnie.

    Proszę o poradę. Z góry bardzo Państwu dziękuję.

  • 2. Data: 2007-11-10 12:28:02
    Temat: Re: umowa o dzieło - podpisany rachunek
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik <w...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...

    Oprócz tego miałem wyznaczone miejsce pracy, określone godziny pracy
    (8 godzin).

    Pozew do Sądu pracy o uznanie rzekomej "umowy o dzieło" za umowę o pracę.
    "Cfaniaczek" zaplaci zalegly ZUS z odsetkami to mu sie odechce.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-11-10 19:00:32
    Od: whilesmoking <w...@g...com>

    On 10 Lis, 04:28, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Pozew do Sądu pracy o uznanie rzekomej "umowy o dzieło" za umowę o pracę.
    > "Cfaniaczek" zaplaci zalegly ZUS z odsetkami to mu sie odechce.

    Dziękuję za sugestię. Jeśli będzie trzeba, zdecyduję się na ten
    pozew.

    Czy w jakiś inny sposób mógłbym dochodzić swoich należności
    pieniężnych?

    Ile warte dla sądu będą meteriały poświadczające, że powinien mi
    zrobić przelew (mam na myśli zrzut ekranu z rozmowy) - czy może to być
    środek dowodowy?

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-11-10 21:29:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    w...@g...com wrote:
    > Witam,
    >
    > Pracowałem przez miesiąc czasu na umowę o dzieło; W umowie był
    > napisany termin "od, do", stawka godzinowa i że wypłata nastąpi w

    ROTFL

    Umowa o dzieło i stawka godzinowa :)

    > siedzibie zleceniodawcy w określonym terminie po przedłożeniu
    > rachunku.
    >
    > Oprócz tego miałem wyznaczone miejsce pracy, określone godziny pracy
    > (8 godzin).

    Etat jak w pysk dał.

> [...]
    > - Nie...
    > - Zrobiłbym przelew odrazu"
    > Podałem konto bankowe, podpisałem rachunek. Na rachunku była wzmianka

    Należy czytać to, co się podpisuje. Przed podpisaniem.

    Czy na rachunku była "płatność gotówką" czy zapłata przelewem na konto..."?

    [ciach]

    > Jakie mam możliwości prawne wyegzekwowania od niego pieniędzy, gdyby
    > oszukał mnie z przelewem? (a wiem, że co najmniej 2 osobom w firmie,
    > które odchodziły, zrobił taki numer);

    Jeśli podpisałeś, że odebrałeś - marne.

    > Dowody lub niedowody jakimi dysponuję:
    > - screenshot z komunikatora internetowego, w którym jasno pytam ile
    > czasu będzie szedł przelew wynagrodzenia za moją umowę. I jego
    > odpowiedź.

    Dowód do rzyci, bo ja mogę ci zrobić zrzut ekranu w którym się
    przyznajesz do występnego obcowania z 12-latką ;->

    > - świadkowie, którzy wiedzą że wyszedłem bez pieniędzy z biura.

    Znaczy się rewizję zrobili? ;)

    > - 1 osoba poszkodowana, która na przelew czeka 3 tygodnie.

    Ale w końcu się doczekała. Marne.

    W pełni legalnego sposobu nie widzę - bo zagrożenie poszczuciem na niego
    sądu pracy w celu ustanowienia stosunku pracy to tak troszkę nie "teges"...

  • 5. Data: 2007-11-10 21:38:10
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Sat, 10 Nov 2007 01:56:52 -0800, w...@g...com napisał(a):

    > Podałem konto bankowe, podpisałem rachunek. Na rachunku była wzmianka
    > "kwituję odbiór kwoty";

    Rachunek to jedno - powierdzenie odbioru wynagrodzenia - to drugie. Powinny
    być dwa miejsca na podpisy.
    Jeżeli "pokwitowałeś" odbiór gotówki ... hmmm.. możesz mieć niezłą
    gimnastykę by udowadniać że nie jesteś wielbłądem.

  • 6. Data: 2007-11-11 22:57:40
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Andrzej Lawa pisze:
    > W pełni legalnego sposobu nie widzę - bo zagrożenie poszczuciem na niego
    > sądu pracy w celu ustanowienia stosunku pracy to tak troszkę nie "teges"...
    a dlaczego nie teges? z czystej ciekawości.

    --
    pozdrawiam
    Waldemar Fras'

  • 7. Data: 2007-11-12 03:02:24
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Waldemar Fras' wrote:
    > a dlaczego nie teges? z czystej ciekawości.

    Bo w pewnym sensie grozi się procesem karnym w celu uzyskania kasy,
    którą (wg. dokumentacji) już się ma.

    Ewentualne działania sądu pracy spowodują najwyżej postępowanie
    karno-skarbowe przeciwko pracodawcy zasądzenie/wyegzekwowanie składek na
    ZUS i zaległego podatku.

    Do ręki pracownika (bo de facto nie jest to "wykonawca dzieła") nie
    trafi nic więcej.

    W pełni czyste to nie jest i teoretycznie można podpaść pod groźbę
    bezprawną.

    Co innego, gdyby groził sądem pracy tylko w celu ustanowienia stosunku
    pracy - ale jeśli powie coś innego a tamten oszust go nagra...

  • 8. Data: 2007-11-12 19:58:29
    Od: Waldemar Fras' <w...@n...ekrakow.net>

    Andrzej Lawa pisze:

> [...]
    >
    > Co innego, gdyby groził sądem pracy tylko w celu ustanowienia stosunku
    > pracy - ale jeśli powie coś innego a tamten oszust go nagra...
    No tak, różnie może być:)
    Dzięki.

    --
    pozdrawiam