  • 1. Data: 2006-03-22 21:42:18
    Temat: umowa i termin zaplaty
    Od: "Lebowski" <b...@g...com>

    witam

    jest taki problem:

    w umowie notarialnej dot. sprzedazy mieszkania jest powiedziane ze
    zaplata ma nastapic do dnia tego i tego. Czy jezeli przelew zostal
    puszczony ostatniego dnia ale pieniadze na konto sprzedajacego zostana
    przelane dopiero 2 dni po terminie, to zostalo naruszone postanowienie
    umowy?

    z gory dziekuje za odp
    Laik prawniczy

  • 2. Data: 2006-03-22 21:57:45
    Temat: Re: umowa i termin zaplaty
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Lebowski <b...@g...com> dosc niespodziewanie napisal(a):
> [...]
    > puszczony ostatniego dnia ale pieniadze na konto sprzedajacego zostana
    > przelane dopiero 2 dni po terminie, to zostalo naruszone

    Tak
    Choc nie sadze, zeby cos powaznego z tego powodu grozilo, chyba, ze w umowie
    byly jakies postanowienia na te okolicznosc

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    "kiedy zazywam zen-szen, to pamietam, gdzie polozylem Viagre"

  • 3. Data: 2006-03-22 21:57:45
    Od: "Lebowski" <b...@g...com>

    Roman Rumpel napisał(a):

    > Tak
    > Choc nie sadze, zeby cos powaznego z tego powodu grozilo, chyba, ze w umowie
    > byly jakies postanowienia na te okolicznosc

    Ale czy (zakladajac ze sprzedajacy jest uparty i rozmyslil sie) sa
    prawne podstawy do rozwiazania umowy i ewentualnie straty przez
    kupujacego zaliczki/zadatku?

  • 4. Data: 2006-03-22 22:27:59
    Od: "Roman Rumpel" <romane@screwspam,gazeta.pl>

    Lebowski <b...@g...com> dosć niespodziewanie napisał(a):
    Czy jezeli przelew zostal

    > Ale czy (zakladajac ze sprzedajacy jest uparty i rozmyslil sie) sa
    > prawne podstawy do rozwiazania umowy i ewentualnie straty przez
    > kupujacego zaliczki/zadatku?

    Niestety tak, choć próbowałbym sie bronić używając argumentu z art 5 k.c.,
    może być jednak ciężko :-( Całość trzeba by oceniać znając pełne okliczności
    sprawy - jak długi był termin, czyli jaki jest stosunek opóźnienia do
    terminu, czego dotyczyła umowa, jaki był stosunek zaliczki do całej ceny itd
    itp.

    --
    Roman Rumpel Skype: siedemrumpli
    C Hollywood Homicide