  • 1. Data: 2008-04-26 12:17:19
    Temat: ulotki zasmiecajace moe drzwi..jak z tym walczyc??
    Od: "Nicolla" <n...@o...pl>

    Witam

    Mam dosc nietypowa sprawe. Otoz mieszkam w dosc specyficznym wiezowcu z dosc
    specyficznymi sasiadami ( czytaj: niezbyt bezpieczna okolica)
    Odkad pamietam do moich drzwi sa wladane notorycznie ulotki, wciskane w drzwi
    albo wieszane na klamkach. Po pierwsze robi sie balagan, bo ulotki moznaby
    zostawic na skrzynkach z listami a po drugie mieszkam na parterze i teraz
    powiedzmy bedzie taka sytuacja ze wyjechalabym gdzies. Po duzej ilosci ulotek
    w drzwiach latwo zorientowac sie ze wlasciciela nie ma, a do mieszkania na
    parterze nietrudno sie dostac przez balkon.
    Czyli sa 2 sprawy: 1 zasmiecamie moich prywatnych drzwi, a druga narazenie
    mojego mieszkania w razie mojego wyjazdu. No i w ogole nieestetycznie to
    wyglada. dzwonilam juz doo jednej firmy, ze sobie nie zycze zasmiecania mi
    drzwi ale mam pytanie, czy moge zrobic cos jeszcze? Jak to wyglada ze strony
    prawa? Drzwi sa moja wlasnoscia, budynkiem zarzadza spoldzielnia, w bloku jest
    domofon a i tak "ulotkarze" sa wpuszczani i pod kazde drzwi w bloku laduja
    ulotki.. ktore w wiekszosci musza pote sprzatac panie sprzatajace z
    korytarzy...

    Mozna cos z tym zrobic? :-(

    pozdrawiam

    Nicolla

  • 2. Data: 2008-04-26 14:39:34
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    Użytkownik "Nicolla" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > w drzwiach latwo zorientowac sie ze wlasciciela nie ma, a do mieszkania na
    > parterze nietrudno sie dostac przez balkon.

    Ale złodziejowi jeszcze łatwiej zajrzeć do skrzynki na listy i zobaczyć,
    gdzie jest sterta nie wyjmowana. Nie musi łazić po schodach i wiadomości ma
    kompleksowe o wszystkich mieszkańcach.

    Pozdrawiam Przemek

  • 3. Data: 2008-04-26 14:59:30
    Od: "nicolla" <n...@o...pl>

    > Ale złodziejowi jeszcze łatwiej zajrzeć do skrzynki na listy i zobaczyć,
    > gdzie jest sterta nie wyjmowana. Nie musi łazić po schodach i wiadomości ma
    > kompleksowe o wszystkich mieszkańcach.

    no to tez... ale teraz mamy te nowe "euro-skrzynki" w bloku za ktore podobno
    poczta nie odpowiada, czytalam troche na forach, zeby znalezc jakis odnosnik
    czy paragraf ale nic takiego nie znalazlam.. tylko tyle ze to to samo co
    spamowanie ale skrzynki nie emailowej a na listy... ;(
    Juz nawet szukalam jakichs specjalnych naklejek na skrzynke, podobno gazeta
    wyborcza cos takiego kiedys dodawala.. ale znowu jak nie ma takiego zapisu w
    prawie to moge sobie oblepic cale drzwi i cala skrzynke i jak ktos mi wrzuci
    ulotke to i tak nic mu nie moge zrobic ;(

  • 4. Data: 2008-04-26 17:53:58
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 26 kwiecień 2008 16:59
    (autor nicolla
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <4...@n...onet.pl>):

    > gazeta wyborcza cos takiego kiedys dodawala.. ale znowu jak nie ma takiego
    > zapisu w prawie to moge sobie oblepic cale drzwi i cala skrzynke i jak
    > ktos mi wrzuci ulotke to i tak nic mu nie moge zrobic ;(

    Jak wrzuci to nie, ale jak powiesił na drzwiach, to:

    Kodeks wykroczeń
    Art. 63a.
    § 1. Kto umieszcza w miejscu publicznym do tego nieprzeznaczonym ogłoszenie,
    plakat, afisz, apel, ulotkę, napis lub rysunek albo wystawia je na widok
    publiczny w innym miejscu bez zgody zarządzającego tym miejscem, podlega
    karze ograniczenia wolności albo grzywny.

    Chyba ze nawiszenie na drzwiach to nie widok publiczny :D

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu